Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 October, 2009

Warga emas cedera motorsikal 'berlantak' sama sendiri

SRI AMAN, Ahad (25 Okt) – Dua penunggang motorsikal Warga Emas mengalami cedera ringan apabila motorsikal yang mereka gunakan bertembung sesama sendiri menerusi kejadian yang berlaku di pondok stesen bas milik syarikat Borneo Bus dalam bandar ini pada pagi hari ini.

Kejadian kemalangan yang berlaku sekitar jam 10.30 pagi itu turut disaksikan oleh orang ramai yang secara kebetulannya sedang melaksanakan urusan peribadi masing-masing di stesen bas berkenaan.

Orang ramai yang pada mulanya tergamam menyaksikan kejadian tersebut kemudiannya bertindak segera membantu penunggang motorsikal Warga Emas wanita dan lelaki yang bertembung dalam kemalangan itu.

Hasil pemeriksaan ringkas orang ramai mendapati bahawa penunggang Warga Emas wanita terbabit hanya mengalami luka kecil di bahagian telunjuk jari sebelah kanan.

Bagaimanapun saudara-mara penunggang Warga Emas lelaki yang tiba tidak lama selepas kejadian kemalangan berkenaan bertindak menghantar mangsa ke Hospital Sri Aman bagi tujuan rawatan lanjut selepas mengadu lemah dan sakit pada bahagian pahanya.

Manakala penunggang Warga Emas wanita terbabit pula dilihat berjalan kaki ke kedai saudaranya yang kebetulan berdekatan dengan kejadian untuk mendapatkan bantuan bagi merawat luka jarinya itu.

Tamat…

No comments:

Post a Comment