Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

23 October, 2009

Selamat Pengantin Baru Rudy & Haleza!


Caption: SEMOGA BAHAGIA...Naim bersama isteri, Saidah (kanan) merakamkan gambar bergambar kenangan bersama kedua-dua mempelai majlis perkahwinan terbabit dan juga ibubapa Haleza (kiri) ketika berlangsungnya majlis itu.

SRI AMAN, Jumaat (23 Okt) – Abang Rudy Eswandy bin Abang Naim, anak lelaki kepada Pengerusi Daerah, Persekutuan Persekutuan Wanita Sarawak (PPWS) Sri Aman iaitu Saidah Saibi selamat melangsungkan perkahwinan bersama pasangannya Haleza binti Momin pada 18 Oktober lalu.

Majlis perkahwinan yang berlangsung di kediaman keluarga Abang Naim di alamat No.107 Jalan Sukun, Sri Aman itu turut hadiri oleh Residen Bahagian Sri Aman, Abang Shamshuddin bin Abang Seruji bersama 500 orang tetamu jemputan yang lain.

Kedua-dua pasangan ‘mempelai’ terbabit iaitu Rudy, 32, yang berkhidmat dalam pasukan polis di Kota Kinabalu, Sabah dan Haleza, 30, jururawat di Tawau, Sabah sebelum ini telah pun selamat diijab kabul di Tawau pada 3 Oktober lalu.

Bagaimanapun keunikan majlis perkahwinan kedua-dua mempelai lelaki dan wanita terbabit telah ditonjolkan menerusi tarikh majlis Ijab Kabul yang berlangsung di Tawau, Sabah sebelumnya.

Abang Naim ketika ditemui berkata tarikh majlis Ijab Kabul (3 Oktober) anak lelaki beliau bersama pasangan hidupnya itu telah menandakan ulangtahun ke-35 perkongsian hidupnya bersama isteri iaitu Saidah Saibi.

“Lagipun tarikh lahir saya dan isteri iaitu Saidah jatuh pada hari dan bulan yang sama (3 Oktober). Dengan kata lain majlis perkahwinan antara anak kami iaitu Rudy dan pasangannya Haleza adalah umpama 3 dalam 1,” menurut beliau.

Justeru beliau dan isteri berharap agar keunikan tersebut dapat memberi kebahagian yang berkekalan terhadap ikatan perkahwinan Rudy bersama pasangan hidupnya Haleza selepas ini.

Tamat.


No comments:

Post a Comment