Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

20 October, 2009

Mana-mana pun boleh online daa..


Laptop dan Broadband - Dua alat ini berguna kepada para wartawan yang melakukan kerja penghantaran secara on line sekiranya bekerja di luar dari kawasan pejabat mereka sendiri.
Wartawan Utusan Borneo cawangan Sri Aman, Edwin Raoh (gambar) bersama rakannya Edwin Nanggah dari RTM Sri Aman menunjukkan bagaimana kedua-dua alat kemudahan ICT ini membantu mempermudahkan kerja penghantaran berita ke ibupejabat dari lokasi liputan berita tanpa perlu pulang ke pejabat cawangan untuk melaksanakan tugasan terbabit.
Gambar di atas diambil ketika pihak kami selesai melakukan liputan berita majlis penyampaian sijil dan hadiah di Sekolah Menengah Teknik Betong, pada 16 Oktober lalu.
Tanpa perlu pulang ke pejabat cawangan Sri Aman, penghasilan berita telah dilakukan di situ sebelum dihantar terus ke ibupejabat akhbar Kuching.
Mana-mana pun boleh online daaaa............

No comments:

Post a Comment