Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

20 May, 2009

Sambutan Hari Guru Peringkat Negeri Sarawak 2009 di SA meriah




Caption:

1.MERIAH...Orang ramai sedang membanjiri kawasan dalam Mini Stadium Sri Aman untuk melihat pameran yang diadakan oleh pelbagai agensi kerajaan dan swasta di situ.

2. TERTARIK...Wakil pengarah, Jaidah binti Haji Alleh (kanan) sedang tertarik melihat barangan pameran yang dipamerkan pada program terbabit.

SRI AMAN, Rabu (20 Mei) – Lebih 500 pengunjung membanjiri Mini Stadium Majlis Daerah Sri Aman untuk menyaksikan Pameran Pendidikan bersempena dengan Majlis Perayaan Hari Guru Peringkat Negeri Sarawak 2009 yang bermula semalam.

Rata-rata para pengunjung yang hadir pada Pameran Pendidikan ini telah menyaksikan pelbagai pameran yang disediakan oleh 27 buah jabatan kerajaan, agensi kerajaan dan swasta bermula dari jam 8 pagi hingga 5 petang.

Ianya termasuklah pameran oleh Giatmara, Universiti Malaysia Sarawak, Yayasan Sarawak, Pejabat Pelajaran Daerah Sri Aman, Jabatan Pelajaran Sarawak, Kolej Inti, Sri Aman Computer Centre, Bank Rakyat, UITM Sarawak, Dewan Bahasa dan Pustaka, Suruhanjaya Perkhidmatan Awam serta banyak lagi.

Pameran Pendidikan yang bakal berakhir pada 21 Mei kelak telah dirasmikan oleh wakil Pengarah Pelajaran Negeri Sarawak (JTS), Jaidah binti Haji Alleh merangkap Ketua Sektor Pengurusan Pendidikan JTS.

Terdahulu bandar Sri Aman telah terpilih sebagai tuan rumah bagi tujuan penganjuran Majlis Perayaan Hari Guru 2009 peringkat Negeri Sarawak bermula dari 19 hingga 21 Mei ini.

Lima buah acara diadakan bagi tujuan terbabit antaranya ialah Pameran Pendidikan, Malam Desiran Benak Bumi Kenyalang, Majlis Keilmuan: Forum Pendidikan, Lawatan Pendidikan dan Majlis Perasmian Perayaan Hari Guru 2009 Peringkat Negeri Sarawak.

Malam Desiran Benak Bumi Kenyalang di Dewan Suarah Sri Aman yang berlangsung pada malam pertama sambutan Hari Guru Peringkat Negeri Sarawak ini telah dirasmikan oleh Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden anak Hollis.

Manakala itu Ketua Menteri Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud pula akan merasmikan kemuncak perayaan Hari Guru berkenaan di Dewan Suarah Sri Aman bermula jam 9 pagi pada 21 Mei ini nanti.

Dua buah acara menarik yang berlangsung hari ini juga ialah Majlis Keilmuan: Forum Pendidikan di Dewan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sri Aman dan Lawatan Pendidikan ke Hidro Batang Ai / Skim Merindun, Lubok Antu.

Tamat.







No comments:

Post a Comment