Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 May, 2009

Harga barang masih stabil, barang masih cukup - Roslan


Caption: PANTAU...Roslan (kanan) bersama kakitangan Jabatan Kesihatan Bahagian Sri Aman sedang meneliti barangan yang dijual di Pasar Tamu Sri Aman hari ini

SRI AMAN, Jumaat (29 Mei) – Tahap harga dan jumlah bekalan barangan keperluan utama dilaporkan masih lagi berada pada tahap yang stabil bersempena dengan Perayaan Gawai Dayak 2009 di bandar ini.

Ketua Pegawai Penguatkuasa Daerah Pejabat Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) Bahagian Sri Aman, Wan Roslan Esmanto bin Wan Johari berkata demikian kepada pemberita ketika berlangsungnya pemeriksaan di Pasar Tamu Sri Aman di sini hari ini.

Para pengguna menurut beliau tidak mengalami masalah untuk mendapatkan barangan keperluan utama mereka walaupun pihak KPDNHEP tidak mengeluarkan senarai harga barangan kawalan bersempena dengan Perayaan Gawai Dayak ini.

“Ini satu perkembangan yang positif walaupun tiada senarai harga terhadap barangan terkawal dikeluarkan bersempena dengan perayaan Gawai Dayak pada tahun ini.

“Justeru pihak kami berharap agar harga barangan keperluan utama ini terus stabil dan penjual dapat terus memenuhi kehendak keperluan pengguna ketika berlangsungnya Perayaan Gawai ini nanti,” katanya.

Terdahulu Roslan bersama kakitangannya dan enam kakitangan Jabatan Kesihatan Bahagian Sri Aman telah memulakan operasi pemeriksaan bermula dari Pasar Tamu Sri Aman pada jam 9 pagi hari ini.

Pemeriksaan oleh pihak KPDNHEP ini bertujuan untuk memantau perkembangan harga barangan keperluan dan jumlah bekalan barangan yang ditawarkan oleh penjual kepada para pengguna di bandar ini.

Pihak KPDNHEP Sri Aman juga turut melanjutkan kerja pemantauan mereka ke beberapa buah kedai runcit dalam bandar ini sebaik sahaja selesai memantau perkembangan harga barangan keperluan dan jumlah bekalan barangan di Pasar Tamu Sri Aman.

Tamat.

No comments:

Post a Comment