Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

06 June, 2011

Sambutan Gawai di Gelanggang Futsal, Kampung Spaoh, meriah



Caption: MESRA...Jabu (tiga kanan) ketika bersama Romie, Razi, Lawson, Uggah dan Empiang ketika menghadiri Program Rumah Terbuka Gawai Dayak 2011 di Gelanggang Futsal Spaoh, Betong.


SPAOH, Isnin (6 Jun) – Sejumlah 800 orang penduduk pelbagai kaum dalam kawasan Betong memeriahkan sambutan Rumah Terbuka Gawai 2011 yang berlangsung di Gelanggang Futsal Kampung Spaoh, Betong baru-baru ini.

Program Sambutan Rumah Terbuka Gawai 2011 yang berkonsepkan hidang terbuka atau Buffet adalah merupakan anjuran Ahli Parlimen Betong, Dato Sri Douglas Uggah Embas dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Saban, Robert Lawson Chuat.

Hadir sama ialah Timbalan Ketua Menteri, Datuk Patinggi Tan Sri Alfred Jabu anak Numpang dan isteri, Senator Dato Sri Empiang Jabu, isteri Uggah iaitu Datin Sri Doren Mayang, ADUN Saribas, Ricky Mohd Razi Sitam dan Residen Betong, Datu Romie Sigan Daniel.

Razi ketika ditemui pada majlis itu melahirkan rasa gembira memandangkan ia merupakan kali pertama buat diri beliau untuk menghadiri majlis seumpama ini semenjak menjadi wakil rakyat baru pada bulan April lepas.

Melihat kepada betapa meriahnya sambutan Program Rumah Terbuka di Spaoh, beliau mencadangkan agar program yang sama diadakan di kawasan Debak bagi memeriahkan suasana sambutan perayaan terbabit di Betong.

“Dengan cara ini kita boleh menghimpunkan semua penduduk berbilang kaum di kawasan Betong dan seterusnya mewujudkan hubungan perpaduan yang lebih erat dari masa ke semasa,” katanya.

Program Sambutan Rumah Terbuka Gawai 2011 yang berkonsepkan hidang terbuka atau Buffet ini dijayakan dengan pembukaan menerusi 24 buah gerai makanan dan minuman kepada penduduk.

Tamat.

No comments:

Post a Comment