Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

21 December, 2009

Jabu adakan rumah terbuka Krismas

SRI AMAN, Selasa (22 Dis) – Penduduk dari kawasan Bahagian Betong dan Sri Aman dijemput untuk menghadiri Majlis Rumah Terbuka Timbalan Ketua Menteri, Datuk Patinggi Tan Sri Alfred Jabu Numpang bersempena dengan perayaan Krismas pada 25 Disember ini.

Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri, Isik Utau ketika dihubungi berkata majlis rumah terbuka ini akan berlangsung di Dewan Sukan Tan Sri Stephen Kalong Ningkan, Betong pada 25 Disember bermula dari jam 11 pagi hingga 3 petang.

“Semua penduduk tanpa mengira kaum dan agama dijemput hadir pada majlis itu. Tujuan utamanya ialah adalah untuk mengeratkan hubungan tali silaturahim di antara penduduk berbilang kaum dalam Bahagian Betong.

“Justeru diharapkan majlis rumah terbuka itu nanti dapat mengumpulkan semua penduduk berbilang kaum dalam Bahagian Betong bagi sama-sama memeriahkan sambutan Krismas 2009 pada 25 Disember itu nanti,” katanya.

Majlis Rumah Terbuka Timbalan Ketua Menteri, Datuk Patinggi Tan Sri Alfred Jabu Numpang itu bakal dihadiri oleh Senator Empiang Jabu, Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Datuk Douglas Uggah Embas dan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) yang lain.

Majlis Rumah Terbuka Datuk Patinggi Jabu sempena perayaan Krismas ini diadakan semula semenjak sekian lama program seumpama itu tidak diadakan pada beberapa tahun lepas.

Tamat.

No comments:

Post a Comment