Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

12 December, 2009

Team MAS juara shuffle RTM Sri Aman


Caption: UNTUK ALBUM...Peserta kumpulan Shuffle sedang merakamkan gambar kenangan bersama Shahfian dan Ruth (tengah) sebaik sahaja tamat pertandingan malam tadi.

SRI AMAN, Sabtu (12 Dis) – Kumpulan Team Mas Suhaima Bin Mas Mahmud muncul juara Pertandingan Tarian Shuffle yang diadakan bersempena dengan sambutan Hari Terbuka RTM Sri Aman di situ malam tadi.

Team Mas muncul juara setelah tarian Shuffle berasaskan muzik (Editor) The Hardstyle Agent berjaya menyakin hati para juri yang mengadili Pertandingan Tarian Shuffle ini bermula dari jam 8 hingga 12 tengah malam.

Dengan kemenangan ini, Team Mas dari Sri Aman berjaya membawa pulang hadiah berupa wang tunai bernilai RM70 beserta dengan sijil penyertaan kumpulan.

Manakala itu kumpulan Squieward Shuffle Dance juga dari Sri Aman diumumkan sebagai naib juara bagi Pertandingan Tarian Shuffle terbabit menerusi persembahan tarian berasaskan lagu DJ Squielward.

Kemenangan ini membolehkan kumpulan Squieward Shuffle Dance membawa pulang hadiah berupa wang tunai bernilai RM50 beserta dengan sijil penyertaan kumpulan untuk pertandingan itu.

Kumpulan dari Saratok iaitu Mix Generation pula muncul pemenang tempat Ke-3 dan sekaligus membolehkan mereka membawa pulang hadiah wang tunai bernilai RM30 dan sijil penyertaan.

Dua lagi kumpulan iaitu Team Hardstyle Republic dan Team S.A.S.A.A pula masing-masing mendapat hadiah saguhati berupa hamper dan sijil bagi Pertandingan Tarian Shuffle ini.

Hadiah kepada para pemenang disampaikan oleh wakil Penguasa Pejabat Kementerian Pembangunan Sosial dan Urbanisasi (KPSU) Sri Aman, Abang Shahfian Abang Ahmad sambil disaksikan oleh pemangku Ketua Bahagian Rancangan RTM Sri Aman, Ruth Apong.

Sekitar 100 orang penduduk hadir bagi menyaksikan Pertandingan Tarian Shuffle yang berlangsung pada Hari Terbuka RTM 2009 bersempena dengan sambutan Hari Q (Kualiti) stesen penyiaran berkenaan bermula 11 hingga 13 Disember.

Tamat.

No comments:

Post a Comment