Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

14 December, 2009

RaSA FM mahu dijenama semula ke Sri Aman FM - Joh


Caption: MERIAH...Stonston James dari Bahagian Rancangan RTM Sri Aman sedang mempersembahkan Tarian Ngajat Iban ketika berlangsungnya majlis malam tadi.

SRI AMAN, Isnin (14 Dis) – Radio Televisyen Malaysia (RTM) Sri Aman semakin hilang ‘identiti’nya disebabkan oleh penjenamaan semula nama stesen penyiaran terbabit kepada RaSA FM semenjak empat tahun lepas.

Oleh yang demikian Pengurus RTM Sri Aman, Abang Sulaiman bin Abang Joh akan mengemukakan semula cadangan di peringkat pentadbiran pusat mengenai penjenamaan semula nama RaSA FM kepada Sri Aman FM selepas ini.

“RaSA FM adalah jenama nama yang baik. Bagaimanapun disebabkan oleh jenama nama terbabit rata-rata penduduk sekarang amnya di seluruh Sarawak tidak tahu di mana RaSA FM berbanding dengan Limbang FM atau Miri FM.

“Disebabkan oleh faktor ini, pihak kita telah membincangkan perkara terbabit pada peringkat penyelarasan sebelum ia bakal dikemukan di peringkat RTM pusat,” menurut beliau ketika berucap pada Majlis Anugerah Kualiti Jabatan Penyiaran RTM Sri Aman di sini malam tadi.

Penjenamaan semula RaSA FM kepada Sri Aman FM di masa akan datang menurut beliau secara tidak langsung akan mengembalikan semula identiti stesen penyiaran RTM Sri Aman dikalangan penduduk khususnya pendengar radio di sini.

Selain itu turut menambah bahawa RTM Sri Aman telah turun padang untuk mewujudkan hubungan mesra penduduk dengan menubuhkan konti perkhidmatan kecil pada mana-mana temasya atau acara besar di Sri Aman dan Betong.

“RTM Sri Aman meliputi siaran radio yang luas dari Bahagian Sri Aman hingga ke Betong. Oleh itu pihak kita telah turun padang dengan menubuhkan konti kecil bagi menyebarkan dasar pembangunan kerajaan dan mewujudkan hubungan mesra antara RTM dan penduduk di sni,” katanya.

Hadir sama ialah Menteri Muda Permodenan Pelancongan, Warisan dan Menteri Muda Pertanian (Penyelarasan dan Penyelidikan), Mong anak Dagang, Residen Sri Aman, Abang Shamshuddin Abang Seruji dan Pengarah Penyiaran Sarawak, Abdul Jelani Mahmud.

Majlis pada malam itu diserikan dengan majlis penyampaian Anugerah kepada enam orang kakitangan RTM Sri Aman, persembahan nyanyian lagu karaoke, persembahan peragaan pakaian tradisional serta moden, penyampaian insentif cemerlang dan upacara simbolik memotong kek ulangtahun RTM ke-27.

Tamat.

No comments:

Post a Comment