Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

16 December, 2009

BN berjaya buktikan peningkatan penduduk


Caption: MANFAATKAN...Harden (kiri) menyampaikan cek MRP kepada Tr Abang (kanan) sambil disaksikan oleh Rickson (kiri sekali) dan Cr Sawing Sumar (kanan sekali) ketika berlangsungnya majlis itu.

SRI AMAN, Selasa (15 Dis) – Barisan Nasional (BN) telah berjaya membuktikan bahawa mereka adalah kerajaan dapat mempertingkatkan taraf hidup rakyat dari segala aspek di negeri ini kata Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden anak Hollis.

Menerusi Dasar Politik Pembangunan yang diperkenalkan oleh Ketua Menteri, Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud semenjak 27 tahun lalu, Sarawak katanya telah berjaya mengorak langkah ke arah aspek pembangunan yang lebih pesat pada masa kini berbanding masa sebelumnya.

“Taraf kehidupan rakyat pada masa sekarang jauh berubah lebih baik berbanding 30 tahun sebelumnya hasil usaha gigih BN dalam meneraju pelbagai projek pembangunan di negeri ini.

“Sokongan rakyat terhadap BN selama ini membuktikan bahawa mereka telah melakukan pilihan yang tepat untuk menentukan parti yang layak memegang tampuk pemerintahan kerajaan,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Pemimpin Bersama rakyat anjuran Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Sri Aman bertempat di Rumah Abang Akon, Kedang, Sri Aman baru-baru ini.

Selain itu kata Harden sokongan padu rakyat terhadap BN telah membolehkan kerajaan merancang serta melaksanakan pelbagai pelan pembangunan di negeri ini termasuk penyediaan kemudahan asas, infrastruktur, pendidikan, ekonomi dan sebagainya.

Jika sokongan seumpama ini diteruskan beliau percaya rakyat bakal menerima faedah pembangunan yang berterusan hasil usaha kerajaan BN termasuk untuk jangka masa pendek atau panjang.

“Hanya BN sahaja yang mampu mengatasi masalah serta kekurangan dalam hidup rakyat di negeri ini kerana kita adalah sebuah kerajaan yang cukup prihatin dan peka terhadap suara mereka,” katanya.

Hadir sama ialah wakil Residen Sri Aman, Encik Rickson, Jurutera Bahagian SESCO Sri Aman, Andy Lawrence, para wakil pegawai kerajaan dan ketua kaum di sekitar daerah ini.

Harden menerusi majlis berkenaan telah menyampaikan cek peruntukan Projek Kecil Luar Bandar (MRP) bernilai RM10,000 kepada Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Rumah Abang.

Tamat.







No comments:

Post a Comment