Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 August, 2011

Utamakan keselamatan ketika bercuti - Masir


Caption: UTAMAKAN KESELAMATAN...Masir (tengah) mengenakan topi keledar baru terhadap seorang pengguna motorsikal sambil disaksikan oleh tetamu khas yang lain ketika berlangsungnya kempen berkenaan.


SRI AMAN, Sabtu (27 Ogos) - Pengguna jalan raya dinasihat untuk lebih berhati-hati ketika memandu kenderaan masing-masing bersempena dengan musim cuti perayaan Hari Raya Aidilfitri kali ini.

Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat berkata adalah amat penting para pengguna kenderaan mengutamakan keselamatan diri dan keluarga agar mereka berjaya sampai ke destinasi masing-masing selepas itu.

“Kita tidak mahu berlakunya kemalangan berdarah bersempena dengan musim cuti perayaan ini. Justeru saya menasihatkan pengguna kenderaan agar tidak lalai ketika memandu kelak,” menurut beliau.

Beliau menyampaikan nasihat ini ketika ditemui pemberita selepas selesai merasmikan Kempen Keselamatan Jalan Raya sempena sambutan perayaan Hari Raya Aidilfitri di persimpangan Temudok, Sri Aman kelmarin.

Selain itu Masir juga mahu pengguna kenderaan memeriksa tahap keselamatan kenderaan masing-masing sebelum memulakan perjalanan jarak jauh menuju ke destinasi masing-masing selepas ini.

Pemeriksaan terhadap fungsi kenderaan masing-masing katanya secara tidak langsung akan dapat memberi lebih banyak jaminan terhadap pengguna kenderaan itu sendiri ketika pulang bercuti.

Terdahulu kempen anjuran Majlis Keselamatan Jalan Raya Bahagian Sri Aman ini telah berlangsung pada jam 10.45 pagi dengan pemberian beg risalah keselamatan dan topi keledar terhadap pengguna kenderaan di sini.

Hadir sama ialah Residen Sri Aman, Johnathan Lugoh, Timbalan Residen Sri Aman, Felicia Tan, Pegawai Penerangan Bahagian Sri Aman / Betong, Saini Bojeng, Ketua Polis Daerah Sri Aman, DSP Mat Jusoh Muhammad, Setiausaha Majlis Daerah Sri Aman, Nelson Mujah Girie dan pegawai kerajaan di sini.

Tamat.

No comments:

Post a Comment