Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

23 August, 2011

JKKK perlu wujud kerjasama erat dengan kerajaan jika mahu majukan kampung- Harden


Caption: TERIMALAH...Harden (tengah) sambil disaksikan Benjamin (kiri) menyampaikan cek kepada Pengerusi SIDS Sri Aman, Roselyn Abunawas (kanan) ketika berlangsungnya majlis itu.


SRI AMAN, Selasa (23 Ogos) – Jawatankuasa Kemajuan Dan Keselamatan Kampung (JKKK) boleh mempertingkatkan tahap kemajuan kawasan penempatan masing-masing dengan mewujudkan kerjasam erat bersama kerajaan selepas ini.

Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden Hollis berkata berucap merasmikan Majlis Makan JKKK Kampung Resak bertempat di Dewan Suarah Sri Aman malam kelmarin.

Kerajaan menerusi agensinya kata beliau boleh membantu JKKK mengenai langkah memajukan kawasan masing-masing selagi hubungan kerjasama erat antara kedua-dua pihak diteruskan dari masa ke semasa.

“Menerusi hasil bantuan kerajaan, sesebuah JKKK terbabit boleh bertindak menaiktaraf ekonomi dan sosial di kawasan penempatan masing-masing sesuai dengan hasrat kita untuk memajukan hidup rakyat di masa akan datang,” katanya.

Selain itu Harden juga meminta JKKK untuk bersama-sama menjayakan sambutan Hari Kemerdekaan demi mempertingkatkan semangat patriotisme dikalangan rakyat pada bulan ini.

Semangat patriotisme dikalangan rakyat jelas beliau adalah amat penting demi mempertingkatkan semangat cintakan negara demi kebaikan semua pihak di masa akan datang.

“Perpaduan yang terhasil menerusi semangat patriotisme ini secara tidak langsung akan memudahkan kerajaan melaksana pelbagai program pembangunan di negara ini khasnya Sarawak selepas ini,” katanya.

Majlis yang turut disaksikan oleh Pengerusi JKKK Kampung Resak iaitu Benjamin Timban menyaksikan Harden mengumumkan peruntukan bernilai RM5,000 kepada JKKK berkenaan.

Turut berlangsung pada majlis itu ialah penyampaian cek peruntukan kepada beberapa buah pertubuhan dan juga penyampaian wang insentif kepada pelajar cemerlang JKKK Kampung Resak.

Tamat.

No comments:

Post a Comment