Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 September, 2010

Penduduk Engkilili diseru sedia hadapi pilihan raya - Rayong


Caption: MANFAATKAN...Rayong (kiri) menyampaikan cek kepada Harold (kanan) sambil disaksikan oleh Nyalau (tengah) dan Tr Silai (kanan sekali) ketika berlangsungnya majlis itu.


ENGKILILI, Rabu (29 Sept) – Penduduk dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Engkilili dinasihat untuk bersiap sedia bagi menghadapi pilihan raya negeri yang akan datang kata wakil rakyatnya Dr Johnical Rayong anak Ngipa.

Ia kerana pilihan raya negeri ini nanti menurut beliau bakal menentukan halatuju pembangunan masa hidup penduduk di situ menerusi undi yang mereka buang terhadap calon yang bertanding di DUN Engkilili kelak.

“Saya menasihatkan penduduk kawasan DUN Engkilili untuk merenung kembali sumbangan yang telah Barisan Nasional (BN) berikan kepada mereka dari segi penyediaan kemudahan perhubungan, infrastruktur, pendidikan dan sebagainya selama ini.

“BN telah melakukan yang sebaiknya untuk penduduk di sini dan meneruskan usaha mereka selepas pilihan raya negeri kelak. Justeru jangan merugikan masa depan hidup anda dengan tersalah pilih calon pada pilihan raya negeri ini nanti,” katanya.

Rayong berkata demikian ketika ditemui pemberita ketika hadir bagi menyaksikan aktiviti Sukan Darat Antara Rumah Sekolah Kebangsaan (SK) Kem Skrang, Engkilili, Sri Aman hari ini.

Selain itu beliau juga mahu penduduk kawasan DUN Engkilili memberi sepenuh sokongan terhadap teraju kepimpinan Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud sebagai Ketua Menteri selepas ini.

“Gelombang kedua transformasi pembangunan yang diperkenal menerusi Politik Pembangunan oleh Pehin Sri Taib bakal mengubah wajah pembangunan negeri Sarawak termasuk di DUN Engkilili di masa akan datang.

“Kita mahu DUN Engkilili terus menerima limpah pembangunan dengan adanya Taib sebagai Ketua Menteri. Oleh itu kemenangan besar BN termasuk di Engkilili amat penting menjelang pilihan raya negeri kelak demi memastikan kesinambungan projek pembangunan,” katanya.

Hadir sama ialah Ahli Parlimen Lubok Antu, William Nyalau anak Badak, Guru Besar SK Kem Skrang, Harold Wilson serta Timbalan Yang Dipertua Persatuan Ibubapa dan Guru (PIBG) SK Kem Skrang, Tuai Rumah Silai Sandah.

Rayong menerusi aktiviti itu telah menyampaikan cek peruntukan Projek Kecil Pembangunan Luar Bandar bernilai RM10,000 kepada PIBG SK Kem Skrang.

Terdahulu seramai 198 orang murid SK Kem Skrang mengambil bahagian dalam acara sukan darat yang berlangsung di padang sekolah berkenaan bermula dari 28 September hingga 1 Oktober ini.

Tamat.

No comments:

Post a Comment