Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 September, 2010

Projek tetap dibuat walaupun lewat dari jadual - Uggah


Caption: MANFAATKAN...Uggah (tiga kanan) sedang menyampaikan sumbangan kepada seorang penerima sambil disaksikan oleh Romie (dua kanan) dan Razi (dua kiri) pada majlis itu.


DEBAK (25 Sept) – Kerajaan akan tetap meneruskan perlaksanaan projek pembangunan di sesebuah kawasan walaupun adakalanya ia tidak menetapi jadual siap bina yang ditetapkan sebelum itu.

Menteri Sumber Asli dan Alam Sekitar, Dato Sri Douglass Uggah anak Embas berkata kelewatan tarikh siap pembinaan projek pembangunan itu mungkin disebabkan oleh faktor pengurusan, demografi dan perhubungan di kawasan sasaran projek terbabit.


“Apabila timbulnya perkara ini rakyat akan mula berfikiran negatif dan menuduh kerajaan gagal menyiapkan sesebuah projek pembangunan di kawasan mereka mengikut tarikh siap yang dijanjikan sebelum itu.


“Dalam perkara ini rakyat di sesebuah kawasan harus befikiran rasional berhubung isu terbabit. Kelewatan projek pembangunan mungkin disebabkan oleh masalah tertentu yang tidak dapat dielakkan,” menurut beliau.


Beliau yang juga Ahli Parlimen Betong berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Ramah Tamah Aidilfitri peringkat Kampung Melayu Debak anjuran Lembaga Amanah Kebajikan Melayu Debak (LAKMD) di Debak, Betong baru-baru ini.


Selain itu kerajaan yang didokong parti Barisan Nasional (BN) komited dalam melaksanakan usaha menaiktaraf hidup rakyat di seluruh kawasan negara menerusi perlaksanaan Gagasan 1Malaysia.


“Kita akan bekerja untuk mereka dengan berbekalkan slogan Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan. Kerajaan akan memastikan taraf hidup rakyat dipertingkat dari masa ke semasa menerusi gagasan ini.


“Oleh itu paling penting di sini ialah agar rakyat tidak mudah berfikiran negatif berhubung isu terbabit. Projek pembangunan akan tetap dilaksanakan di kawasan mereka selagi rakyat terus setia di belakang BN,” menurut beliau.

Hadir sama ialah Residen Betong, Datu Romie Sigan Daniel, Pegawai Daerah Betong Friday Belik, Pegawai JASA Betong, Tony Malang, Penyelia Kanan KEMAS Betong Norkursaini Bujang, Pengerusi LAKMD, Mohammad Razi Sitam, Pengerusi Lembaga Amanah Kebajikan Melayu Debak dan ketua kaum di sini.

Tamat.

No comments:

Post a Comment