Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

02 September, 2010

Pertandingan Pidato Kenegeraan 15 September ini

SRI AMAN, Khamis (2 Sept) - Jawatankuasa Sambutan Perayaan Hari Malaysia Daerah Sri Aman akan menganjurkan Pertandingan Pidato Kenegeraan bertempat di Mini Stadium Sri Aman pada 15 September ini bermula jam 2 petang.

Kenyataan berita kelmarin memberitahu pertandingan sempena sambutan Hari Malaysia 16 September ini bertujuan untuk meningkatkan pengetahuan, kesefahaman dan kesedaran orang ramai mengenai sejarah pembentukan persekutuan Malaysia.

“Ia juga bertujuan untuk menyemai rasa cinta dan bangga sebagai rakyat Malaysia ke arah bagi mewujudkan golongan komuniti yang berfikir secara kritis serta mahir dalam berkomunikasi,” katanya.

Pertandingan Pidato Kenegeraan ini katanya terbuka kepada semua warganegara Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas dan menetap di sekitar kawasan Bahagian Sri Aman.

Johan bagi Pertandingan Pidato Kenegeraan ini menurut kenyataan itu akan menerima hadiah wang tunai bernilai RM500, naib johan pula RM400, kedudukan ketiga RM300 dan hadiah saguhati bernilai RM50 bagi pemenang tempat ke-4 dan ke-5.

“Mereka yang berminat untuk menyertai pertandingan ini boleh mendapatkan borang penyertaan di Pejabat Penerangan Bahagian Sri Aman, Tingkat Bawah, Wisma Persekutuan Fasa 1, Jalan Abang Aing, Sri Aman atau boleh menghubungi kami sendiri di talian 083-321352.

Borang penyertaan yang telah lengkap diisi hendaklah dikembalikan mengikut alamat yang dinyatakan sebelum 9 September ini.

Tamat….

No comments:

Post a Comment