Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 March, 2010

SK Spaoh peroleh markah tertinggi pertandingan kuiz

By Salemin Senin

BETONG, Khamis (25 Mac) - Seramai 44 orang pelajar dari 11 buah sekolah rendah dalam kawasan Daerah Betong telah menyertai Kuiz Kesihatan Sekolah Rendah Peringkat Daerah Betong 2010 anjuran Jabatan Pelajaran Negeri Sarawak hari ini.

11 buah sekolah terbabit adalah Sekolah Kebangsaan (SK) Abang Abdul Kadir Betong, SK Saint Augustine Betong, SK Nanga Ajau Betong, SJK Chung Hua Betong, SK Spaoh, SK Datuk Bandar Debak, SK Saint Christopher Debak, SK Tui Debak, SK Pusa, SK Tambak Pusa dan SK Beladin Pusa.

Program yang dikendalikan oleh Unit Pengurusan Pembangunan kemanusiaan dengan kerjasama Pusat Kegiatan Guru Betong telah berlangsung di Pusat Kegiatan Guru Betong yang bermula dari jam 9.30 pagi hingga 10.30 pagi.

Kuiz Kesihatan Sekolah Rendah Peringkat Daerah Betong 2010 yang diadakan selama satu jam itu menyaksikan tiga buah sekolah mendapat markah tertinggi dalam pertandingan berkenaan.

Sekolah rendah terbabit adalah SK Spaoh, SK Ng Ajau dan SK Datuk Bandar. Manakala Danerick Aley anak Nora dari SK Spaoh telah mendapat tertinggi bagi kategori individu dalam pertandingan tersebut.

Ketiga-tiga buah sekolah berkenaan yang berjaya mendapat markah tertinggi dalam Kuiz Kesihatan Sekolah Rendah Peringkat Daerah Betong 2010 ini dipilih untuk mewakili Daerah Betong untuk persaingan di peringkat negeri kelak.

Seorang jurucakap penganjur memberitahu kuiz yang berlangsung selama sejam itu bertujuan untuk mendedahkan para pelajar tentang kepentingan kesihatan yang bermula di peringkat sekolah rendah.

“Ia juga selaras dengan saranan kerajaan untuk membentuk modal insan yang sihat dan berilmu di kalangan pelajar. Kesemua pelajar telah diminta untuk menjawab segala soalan bertulis telah dikeluarkan oleh Jabatan Pelajaran Negeri Sarawak pada kuiz tersebut,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment