Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

13 February, 2009

30 pasukan berentap dalam saingan Pertandingan Futsal Piala YB Harden 2009

Sejumlah 30 buah pasukan memulakan saingan dalam Pertandingan Futsal Piala YB Datuk Francis Harden Hollis 2009 anjuran Persatuan Bolasepak Bahagian Sri Aman (SAFC) yang berlangsung di Dewan Serbaguna, Kompleks Sukan Sri Aman hari ini.

Kesemua 30 buah pasukan yang telah memulakan saingan masing-masing menerusi kejohanan ini telah dibahagikan kepada lapan buah kumpulan iaitu Kumpulan A, B, C, D, E, F, G dan H.

Pasukan Petro Sluq Team, TAQRAW Team, Landas dan PTBS telah berentap dalam saingan Kumpulan A manakala pasukan Mospeda FC, Adinda FC A, Lubok Antu FC dan F.S.J.P FC pula berentap dalam saingan Kumpulan B.

Kumpulan C pula menyaksikan saingan diantara pasukan Qolex Team, Borneo FC, Adinda FC B dan FT Cosmos manakala pasukan Team 09, SHPP Team, D’Team 511 dan My Team Junior pula berentap dalam saingan Kumpulan D.

Pasukan P.P.L FC (Poslaju), AY 17, Galaticos dan PD United diletakkan dalam saingan Kumpulan E dan Kumpulan F pula menyaksikan perebutan kedudukan juara dan naib juara kumpulan di antara pasukan JPJ, Kampung Boy, Puspakom FC dan RMMBSA FC.

Manakala itu pasukan Sparrow, EA United, Golden United, CMM, D’N FC dan Sharpshooter FC pula masing-masing berentap dalam saingan Kumpulan G serta Kumpulan H.

Pertandingan Futsal Piala YB Datuk Francis Harden Hollis 2009 yang berlangsungnya secara rasminya pada jam 7.30 pagi hari ini akan berakhir pada 16 Februari dan Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden anak Hollis bakal hadir untuk menyempurnakan perlawanan akhir tersebut pada jam 8 malam.

Terdahulu Setiausaha SFAC, Zaidil Haji Ripin menerusi laman web blognya memberitahu bahawa pertandingan futsal ini terbuka kepada semua pasukan futsal di Bahagian Sri Aman termasuk individu berumur 16 tahun ke atas yang bermaustatin, belajar atau bekerja di sini.

Menerusi bayaran yuran pendaftaran berjumlah RM60 untuk setiap pasukan, beliau memberitahu bahawa hanya sejumlah 10 orang pemain dan dua orang pegawai sahaja bagi setiap pasukan yang dibenarkan berdaftar dalam pertandingan ini.

“Pertandingan futsal ini akan dilaksanakan menerusi Sistem Liga Berkumpulan dan dua pasukan teratas bagi setiap kumpulan akan layak untuk pusingan perlawanan kalah mati yang seterusnya,” katanya sambil menambah bahawa hanya pasukan juara dan naib juara sahaja yang akan memperoleh hadiah menerusi pertandingan ini.

Pasukan johan Pertandingan Futsal Piala YB Datuk Francis Hollis Bahagian Sri Aman 2009 ini kata Zaidil akan memperoleh hadiah wang tunai bernilai RM500, Piala Johan dan pingat untuk setiap pemain manakala pasukan naib johan pula memperoleh hadiah wang tunai bernilai RM300 beserta sebuah piala dan pingat untuk semua pemain.

Tamat. - 14 Feb

No comments:

Post a Comment