Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

20 May, 2020

JKKK Taman Seroja Indah, Saratok agih topeng penutup muka


UNTUK ALBUM...Lee Chai Teng (tengah), Kaunselor Chieng Hock Wong dan Chai Choo Yie bergambar kenangan bersama penerima pada upacara ringkas penyerahan topeng penutup mulut dan hidung di Taman Seroja Indah, Saratok pada Jumaat lepas.

SARATOK (16 APRIL): Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) (C) Taman Seroja Indah telah mengagih sejumlah 956 keping topeng penutup hidung dan mulut kepada para ahlinya di sini.

Upacara ringkas pengagihan topeng penutup hidung dan muka berkenaan telah pun dilakukan oleh Pengerusi JKKK tersebut, Lee Chai Teng sambil disaksikan oleh Setiausahanya, Chai Choo Yie, Kaunselor Chieng Hock Wong dan para ahli.

Lee ketika ditemui memberitahu seramai 193 orang ahli JKKKnya telah menerima topeng penutup mulut dan hidung dengan setiap ahli masing-masing menerima lima keping topeng  berkenaan menerusi agihan itu.

"Agihan topeng penutup muka dan mulut ini adalah merupakan salah satu tanggungjawab sosial yang dilaksana oleh pihak JKKK (C) Taman Seroja Indah, Saratok bagi membantu para penghuninya menghadapi penularan pandemik COVID-19 pada masa sekarang.

"Dengan adanya agihan ini maka kita berharap agar para penghuni menggunakan sebaik mungkin topeng tersebut ketika pergi ke kawasan tumpuan ramai dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) pada masa sekarang," kata Lee.

Beliau juga turut memesan penghuni JKKK (C) Taman Seroja Indah untuk segera ke pejabat kilangnya di sini untuk mendapatkan topeng berkenaan jika mereka masih belum menerima bekalan tersebut pada upacara agihan bekalan itu.

"Saya dan rakan yang lain akan terus menghulur pelbagai bantuan dengan kemampuan sedia ada kepada para ahli JKKK di sini dan seterusnya menasihat mereka agar sentiasa mematuhi panduan PKPB dari masa ke semasa," kata Lee.

Terdahulu JKKK (C) Taman Seroja Indah, Saratok sebelum ini juga pernah melaksana tanggungjawab sosial dengan mengagih bantuan makanan berupa beras 10 kilogram (kg) dan 30 biji telur kepada setiap ahli di penempatan mereka pada 28 Mac lepas.

Tamat


No comments:

Post a Comment