Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

20 May, 2020

Isu peletakan jawatan utama PKR Cabang Sri Aman cuma perkara biasa - Tay Nanga Libau


SIMANGGANG: Ketua Penyelaras PKR Parlimen Sri Aman, Tay Wei Wei menyifatkan pengumuman perletakan jawatan pemimpin parti itu bagi peringkat cabang Sri Aman termasuk Ketua Srikandinya semalam  merupakan perkara biasa.

Semalam, Yen Jebeni menerusi satu portal berita telah mengumumkan perletakkan jawatannya sebagai Ketua PKR Cabang Sri Aman bersama dengan beberapa rakan seangkatan yang lain di sini.

Mereka adalah Patricia Limau Pantau (Ketua Wanita PKR Sri Aman), Lawrence Temba (Ketua Angkatan Muda Keadilan) dan beberapa ahli jawatankuasa PKR bagi cabang Sri Aman di sini.

"Perletakkan jawatan kesemua mereka ini adalah merupakan satu proses demokrasi dan juga merupakan satu langkah 'pembersihan' bagi kesemua cabang-cabang PKR di seluruh Malaysia.

"Bagi kami, pemimpin datang dan pergi dan itulah perkara biasa dalam politik parti," kata Tay ketika dihubungi Utusan Sarawak berhubung isu perletakkan jawatan Ketua PKR Cabang Sri Aman berkenaan.

Beliau juga turut memberitahu bahawa masih ramai ahli jawatankuasa PKR cabang Sri Aman termasuk ketua-ketua ranting dan ahlinya yang masih taat kepada parti dan presiden sehingga sekarang.

Tay juga turut memberitahu perletakkan jawatan beberapa pemimpin PKR cabang Sri Aman berkenaan tidak akan menggugat kekuatan pihaknya untuk berjuang demi rakyat di kawasan ini dari masa ke semasa.

Sementara itu, Naib Pengerusi I PKR Cabang Sri Aman, Ismawi Isa menerusi satu kenyataan semalam berkata Jubri Atak akan memangku alih jawatan Ketua PKR Cabang Sri Aman secara automatik berhubung isu tersebut.

"Menurut perlembagaan parti, Jubri Atak selaku Timbalan Ketua PKR Cabang Sri Aman sebelum ini akan bertindak memangku jawatan Ketua Cabang berkenaan ekoran perletakkan jawatan itu oleh  oleh Yen Jebeni," kata beliau.

Ismawi juga turut mengumumkan Tay Wei Wei dipilih sebagai Ketua Penyelaras PKR Parlimen Sri Aman setelah memperoleh banyak sokongan daripada ahli jawatankuasa cabang dan ketua-ketua ranting PKR di bawah parlimen berkenaan.

Tamat.


No comments:

Post a Comment