Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

28 October, 2011

Karnival CNI di Sri Aman pada hari Sabtu ini (29 Oktober)

Mugshot: SHELLYNA THIEN...Mali datang belamai-lamai ah ini Sabtu

SRI AMAN, Khamis (27 Okt) – Orang ramai dijemput untuk memeriahkan sambutan Karnival Creative Network International CNI yang akan berlangsung di Pusat Edaran CNI Sri Aman pada 29 Oktober ini.

Pengurus Pusat Edaran CNI Sri Aman, Shellyna Thien Siew Chiang berkata pelbagai program menarik akan dirancang demi memeriahkan sambutan Karnival CNI terbabit bermula dari jam 10 pagi hingga 6.30 petang hari tersebut.

Program terbabit katanya ialah Projek Komuniti Penyayang: Saringan Kesihatan Percuma, Demonstrasi Produk, Jualan Stok Penghabisan, Demo Penjagaan Kulit Dan Whyte Magic, hadiah khas Early Birds dan cabutan tiket bertuah.

Turut diadakan juga bersempena dengan karnival itu kata Thien adalah Miss Pearl 2011, Peraduan Mewarna, Penyampaian Insentif Kanak-Kanak CNI 2011, Pertandingan Nyanyian Lagu 1 Malaysia, persembahan dan permainan.

“Tujuan utama karnival ini diadakan adalah untuk merapatkan hubungan silaturahim di antara semua penduduk dalam kawasan Bahagian Sri Aman yang bakal hadir dalam aktiviti berkenaan.

“Malahan ia juga memberi peluang kepada semua penduduk untuk menjalani pelbagai jenis rawatan secara percuma disamping mempromosi produk kesihatan CNI kepada mereka selepas itu,” katanya.

Justeru Thien berharap agar penduduk tidak melepaskan peluang terbabit untuk berkunjung ke Karnival CNI 2011 yang berpusat di alamat No.6 Jalan Hospital, Sri Aman (bangunan Peach Court) pada tarikh dan waktu yang dinyatakan.

Terdahulu seramai 41 orang anak-anak ahli CNI bagi kategori Sekolah Rendah bakal menerima Insentif Pendidikan termasuk juga 15 orang penerima bagi kategori Sekolah Menengah (Tingkatan Satu hingga Lima) dan dua orang penerima dari Tingkatan Enam.

Tamat.

No comments:

Post a Comment