Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 November, 2010

Sokanjaya Betong lawat Kapit



Caption:

1. UNTUK ALBUM...Rombongan JKR Betong bergambar kenangan di hadapan Fort Slyvia, Kapit ketika berlangsungnya aktiviti itu.

2. CERIA...Pasukan futsal wanita JKR Betong dan Kapit bergambar kenangan sebaik sahaja tamat perlawanan futsal bersempena program itu.


SRI AMAN, Jumaat (26 Nov) - Seramai 60 orang ahli Kelab Sokanjaya, Jabatan Kerja Raya (JKR) Bahagian Betong telah melibatkan diri aktiviti lawatan muhibbah ke JKR Kapit bermula 12 hingga 14 November lepas.

Setiausaha Kelab Sokanjaya JKR Betong, Frauline Engkamat menerusi kenyataan beritanya memberitahu aktiviti ini bertujuan untuk merapatkan lagi hubungan tali silaturahim antara kakitangan JKR Betong dan JKR Kapit.

“Beberapa aktiviti telah diadakan bagi memeriahkan aktiviti ini. Antaranya ialah perlawanan futsal, senamrobik, bolasepak persahabatan, lawatan dan majlis makan malam bersempena aktiviti ini,” katanya.

Pada 13 November katanya, acara perlawanan persahabatan futsal wanita (seri 0-0) dan lelaki (seri 2-2) diadakan untuk kedua-dua pihak di Stadium Tertutup Bleteh Kapit sebelum berlangsungnya perlawanan bolasepak persahabatan (JKR Betong menang 2-1) di Stadium Terbuka Kapit.

Sebaik sahaja selesai perlawanan tersebut para ahli rombongan Kelab Sokanjaya JKR Bahagian Betong kata Frauline telah dibawa untuk berkunjung ke tapak Fort Sylvia dan Muzium Dewan Suarah Kapit.

“Pada sebelah malamnya rombongan kami telah diraikan dengan jamuan makan malam di perkarangan Depo JKR Kapit yang diserikan dengan pertandingan joget, nyanyian spontan, upacara cabutan bertuah dan Man & Ladies of The Nite sebelum berangkat pulang ke Betong pada keesokan hari.

“Dengan tahun 2010 hampir melabuhkan tirai, kembara ke Kapit adalah yang terakhir pada tahun ini bagi Kelab Sokanjaya JKR Bahagian Betong. Justeru diharap agar hubungan muhibah antara dua pihak dapat diperkukuhkan lagi pada masa akan datang,” katanya.

Tamat

No comments:

Post a Comment