Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 November, 2010

Manfaat sebaik mungkin peruntukan MRP


Caption: MANFAATKAN...Rayong (kanan) menyampaikan cek MRP kepada seorang penerima ketika berlangsungnya majlis berkenaan di Pekan Engkilili.


ENGKILILI, Isnin (29 Nov) – Penerima Projek Kecil Luar Bandar (MRP) harus memanfaatkan sebaik mungkin peruntukan yang mereka perolehi daripada wakil rakyat kerajaan selepas ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong anak Ngipa menyampaikan nasihat ini kepada para penerima MRP di kawasan pentadbiran beliau menerusi majlis penyerahan cek MRP di Pekan Engkilili baru-baru ini.

Ini kerana menurut beliau MRP akan membolehkan sesebuah Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK), persatuan dan pertubuhan budan kerajaan untuk melaksanakan sesuatu program dalam kawasan masing-masing dari masa ke semasa.

“Kerajaan Barisan Nasional (BN) memberi MRP bagi pelbagai jenis tujuan. Oleh itu penerima JKKK harus memanfaatkan sebaiknya peruntukan yang mereka perolehi daripada kerajaan.

“Jangan salahgunakan MRP yang anda peroleh. Ini kerana MRP tidak diberi kepada penerima beberapa kali dalam satu tahun sebaliknya diberi secara bergilir kepada semua pihak yang terdapat di sesebuah kawasan DUN,” menurut beliau.

Beliau juga menambah bahawa sumbangan BN dalam menaiktaraf hidup penduduk menerusi pemberian MRP harus dibalas kembali dengan menyokong kerajaan menjelang pilihan raya negeri akan datang.

Terdahulu Rayong telah menyampaikan cek MRP kepada 11 buah penerima dalam kawasan DUN Engkilili yang mencatatkan jumlah keseluruhan bernilai RM60,000 menerusi majlis berkenaan.

Tamat.

No comments:

Post a Comment