Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 November, 2010

KPSU Betong anjur bengkel pengurusan di Saratok


Caption: UNTUK ALBUM...Wahab (duduk tengah) sambil diapit oleh Easkandar (kanan) ketika merakamkan gambar kenangan bersama peserta dan tetamu undangan khas pada program itu.


SARATOK, Rabu (24 Nov) - Seramai 45 orang peserta telah menghadiri Program Bengkel Pengurusan Persatuan Belia Peringkat Bahagian Betong bertempat di Dewan Masyarakat Saratok bermula dari 19 hingga 21 November lepas.

Program Bengkel Pengurusan Persatuan Belia Peringkat Bahagian Betong ini adalah merupakan anjuran Kementerian Pembangunan Sosial dan Urbanisasi (KPSU) Bahagian Betong.

Penguasa KPSU Betong, Easkandar Nazim bin Haji Mohd Eastern memberitahu Program Bengkel Pengurusan Persatuan Belia Peringkat Bahagian Betong ini membabitkan peserta yang berumur 19 tahun ke atas.

“Para peserta menerusi program yang berlangsung selama tiga hari berkenaan telah diberi pendedahan mengenai hal ehwal pengurusan, kepimpinan dan persatuan dalam diri masing-masing.

“Ia bertujuan untuk mewujudkan kecekapan dikalangan para ahli dalam mengendalikan sesebuah persatuan yang mereka sertai selepas ini,” katanya sambil menambah bahawa para peserta terdiri daripada mereka yang bergiat aktif dalam Saberkas, KRT, Sekolah dan Ngo di Bahagian Betong.

Justeru beliau berharap agar para peserta yang menghadiri bengkel ini dapat memanfaatkan sepenuhnya ilmu pengetahuan yang mereka peroleh demi memajukan persatuan masing-masing di masa akan datang.

Majlis penutupan rasmi dan penyampian sijil kepada semua peserta telah disempurnakan Menteri Muda Perumahan dan Pembangunan Bandar. Haji Abdul Wahab Aziz merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kelaka.

Tamat.

No comments:

Post a Comment