Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 November, 2010

Jangan bertopengkan BN lawan saya - Rayong


Mugshot: DR JOHNNICAL RAYONG NGIPA

ENGKILILI, Khamis (25 Nov) – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnnical Rayong anak Ngipa tidak kisah sekiranya terdapat mana-mana pihak pembangkang yang mahu bertanding untuk merebut kerusi DUN beliau pada pilihan raya negeri kelak.

Bagaimanapun beliau tidak mahu sekiranya calon yang mahu bertanding untuk merebut kerusi DUN Engkilili pada pilihan raya negeri ini nanti terdiri daripada mereka yang ‘bertopeng’kan Barisan Nasional (BN).

“Golongan ini mempunyai agenda politiknya tersendiri untuk berbuat demikian. Justeru saya meminta agar pihak terbabit berhenti berbuat demikian menjelang pilihan raya negeri ini kelak,” katanya tanpa mendedahkan identiti orang berkenaan.

Rayong berkata demikian ketika berucap pada Majlis Kesyukuran sempena kemasukan beliau dalam BN bertempat di Rumah Changgai anak Junong, Selindung Ili, dalam daerah kecil Engkilili, Sri Aman hari ini.

Selain itu beliau juga yakin bahawa kemasukannya dalam BN akan membolehkan lebih banyak kawasan penempatan rakyat di DUN Engkilili menerima pembangunan daripada kerajaan BN selepas ini.

“Saya meminta rakyat melupakan kisah politik di sini mulai sekarang. Paling penting ialah rakyat terus mengundi BN pada pilihan raya negeri kelak agar kawasan Engkilili dapat dimajukan dari masa ke semasa,” katanya.

Rakyat kata Rayong perlu mengundi calon BN pada pilihan raya negeri kelak sebagai tanda terima kasih mereka terhadap sumbangan kerajaan dalam memajukan hidup mereka selama ini.

Beliau pada majlis itu telah mengumumkan peruntukan bernilai RM5,000 untuk JKKK Rumah Changgai dan RM3,000 lagi untuk biro wanita rumah panjang terbabit bagi tahun 2011.

Majlis ini dirasmikan oleh Timbalan Ketua Menteri, Datuk Patinggi Tan Sri Dr George Chan Hong Nam. Hadir sama ialah Menteri Muda Kemajuan Tanah, Datuk Francis Harden Hollis, ADUN Opar, Ranum Mina, Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri, Sie Hua Thong, Pegawai Daerah Lubok Antu, Jack Aman Luat, pegawai kerajaan dan ketua kaum di sini.

Tamat.

No comments:

Post a Comment