Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

22 July, 2010

Kelab Ihya Tahsyin ungguli pertandingan badminton hari guru 2010


Caption: MANTAP...Sebahagian dari aksi pasukan yang berentap dalam pertandingan badminton di dewan serbaguna IPD Sri Aman baru-baru ini.

SRI AMAN, Ahad (22 Julai) – Kelab Badminton “Ihya Tahsyin” Sekolah Kebangsaan (SK) Agama Sri Aman telah mengungguli Pertandingan Badminton yang diadakan bersempena dengan sambutan Perayaan Hari Guru Peringkat Daerah Sri Aman di Dewan Serbaguna IPD Sri Aman baru-baru ini.

Kelab Badminton “Ihya Tahsyin yang diterajui oleh Dahlan bin Hamdan dan Jesry Mida itu telah mencatat kemenangan besar setelah memperoleh kejuaraan bagi dua kategori pertandingan tersebut iaitu kategori terbuka Senior dan Veteran.

Dalam saingan akhir bagi Kategori Terbuka Senior, pasukan Ihya Tahsyin yang dianggotai oleh Abdul Karim dan Jesry Mida pula telah menewaskan pasukan regu Musa Tuah dan Shahir Bujang.

Manakala Kategori Veteran menyaksikan pasukan Ihya Tahsyin diwakili oleh Wan Samsu dan Alderin Babat menumpaskan regu pilihan kejohanan iaitu Abang Hamdan Abang Yassin dan Dulhadi Haji ismail.

Bagi ketegori VIP pula pasangan Walter Lamat Kiyai (PPD Sri Aman) dan Kwang Law muncul sebagai juara setelah berjaya menumpaskan saingan pasangan Kulok Laga dan Albert Kambun dari PSKPP Daerah Sri Aman.

Turut hadir bagi menyaksikan perlawanan akhir ini ialah Penolong Pegawai Pelajaran Daerah Sri Aman, Haji Abdul Rahman Haji Muhiyuddin, wakil Yang Dipertua dan Exco Majlis Guru Besar Daerah Sri Aman, Iman Haji Joni, Leonard Libau, Isa Reff dan ketua Unit Pengurusan Akademik, Pejabat Pelajaran Daerah Sri Aman, Limok anak Shem.

Rahman menerusi pertandingan itu melahirkan rasa bangga di atas komitmen yang telah ditunjukkan oleh semua pihak dalam menjayakan carnival tersebut dan seterusnya merealisasikan perlaksanaan konsep 1Malaysia.

Majlis penyampaian hadiah akan dilangsungkan pada 23 Julai ini bertempat di Dewan SK Sri Aman sempena Majlis Malam Ria Karnival Sukan Hari Guru Peringkat Daerah Sri Aman 2010.

Terdahulu Pertandingan Badminton anjuran Majlis Guru Besar Daerah Sri Aman dengan kerjasama Pejabat Pelajaran Daerah Sri Aman ini mengetengahkan kategori terbuka senior, kategori Veteran dan kategori VIP. Pertandingan ini telah disertai oleh semua warga pendidikan di Daerah Sri aman dan Daerah Lubok Antu.

Tamat.

No comments:

Post a Comment