Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 July, 2010

39 pasukan berentap dalam pertandingan badminton MORZA

SRI AMAN, Khamis (29 Julai) – Sejumlah 39 buah pasukan Bergu Lelaki akan berentap dalam Pertandingan Piala Terbuka Badminton Bumiputera anjuran Morza Solution dan Sri Aman Automobilie bermula 31 Julai hingga 1 Ogos.

Pertandingan yang akan berlangsung di Dewan Serbaguna, Ibupejabat Polis Daerah Sri Aman itu membabitkan penyertaan pasukan dari bahagian Kuching, Simunjan, Serian, Sarikei, Sibu, Betong, Pusa, Saratok dan Sri Aman.

Pengurus MORZA Solution, Mohd Yaakub Morshidi berkata pertandingan ini juga akan menyaksikan pembabitan sebanyak 10 buah bergu dari Kelab Ihya Takhsin Sri Aman yang diketuai oleh Jesry Mida dan Encik Abdul Karim.

“Kita mahu sukan badminton diperluas dikalangan semua penduduk dalam negeri ini sejajar dengan hasrat kita untuk menyahut seruan kerajaan bagi melahirkan atlit perintis dalam sukan berkenaan selepas ini.

“Justeru pihak kita dan Sri Aman Automobile berharap agar Pertandingan Piala Terbuka Badminton Bumiputera dapat menarik penyertaan lebih ramai penduduk dalam sukan berkenaan di masa akan datang,” katanya.

Sementara itu Pengurus Sri Aman Automobile, Lee Teck Koon iaitu antara penaja utama pertandingan ini mengalu-alukan kehadiran semua peminat sukan badminton di Dewan Serbaguna IPD Sri Aman untuk hadir bagi menyaksikan perlawanan yang berlangsung bermula dari tarikh yang dinyatakan.

Sambil melahirkan rasa bangga terhadap jumlah penyertaan pasukan yang memberangsangkan itu beliau berharap agar pertandingan berkenaan dapat memperkukuhkan lagi hubungan silaturahim dikalangan peserta selepas ini.

Terdahulu Pertandingan Piala Terbuka Badminton Bumiputera menawarkan hadiah tempat pertama bernilai RM1,500 dan piala, hadiah tempat kedua bernilai RM900 dan piala, hadiah tempat ketiga bernilai RM400 serta pingat dan hadiah tempat keempat bernilai RM200 serta pingat.

Tamat.

No comments:

Post a Comment