Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

20 February, 2010

Simoi sumbang wang Khairat kepada empat keluarga


Caption: PRIHTAIN...Simoi (tiga kiri) sedang menyampaikan sumbangan kepada salah seorang waris sambil diperhatikan oleh Bahtiar (dua kiri), Haji Sohor (kanan) serta yang lain pada majlis itu.


SRI AMAN, Jumaat (19 Feb) – Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lingga, Hajah Simoi Haji Peri tampil untuk membantu mengurangkan beban empat buah keluarga dari Kampung Hilir yang dilanda kesusahan sebelum ini.


Beliau menyalurkan sumbangan berupa wang tunai bernilai RM200 masing-masing untuk keluarga Allahyarhamah Isah binti Ogok, Allahyarham Jemat bin Tamin, Allahyarham Amir bin Mersit dan Allahyarham Mohd Ezariff bin Haji Jeman.


Sumbangan terbabit telah disumbangkan oleh Simoi sendiri kepada waris keluarga Allahyarhamah dan Allahyarham menerusi majlis yang berlangsung di kediaman waris terbabit kelmarin.


Terdahulu Simoi ketika ditemui menjelaskan bahawa beliau sememangnya menyumbang sebanyak RM200 kepada penduduk yang mengalami kematian ahli keluarga dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Lingga selama ini.


“Ia dinamakan bantuan sumbangan Khairat. Sumbangan itu diperuntuk dari Tabung Khairat saya sendiri kepada mana-mana penduduk tanpa mengira kaum dan agama yang mengalami kematian ahli keluarga sebelum ini.


“Jika ada berlaku kematian dalam kawasan DUN Lingga saya akan turun padang untuk melawat keluarga si mati. Ini kepritahinan dan tanggungjawab saya selaku wakil rakyat di sini,” katanya sambil menambah sememangnya menjadi prinsip BN untuk membantu kebajikan penduduk di negeri ini.


Bagaimanapun penduduk dalam kawasan DUN Lingga diminta memaklumkan kepada beliau sekiranya berlaku hal kematian yang membabitkan ahli keluarga mereka selepas ini.


“Saya akan menghantar wakil sekiranya tidak dapat datang menziarahi mereka. Namun jika penduduk dalam DUN Lingga mengalami hal kematian yang membabitkan ahli keluarga masing-masing maka sila maklumkan saya,” katanya.


Turut hadir sama pada majlis penyerahan sumbangan berkenaan, Timbalan Pengerusi Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) N.23 Lingga, Bahtiar Mathan, Bendahari PBB N23 Lingga, Haji Awang Sohor serta ahli-ahli PBB yang lain.


Tamat....


No comments:

Post a Comment