Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 February, 2010

Pemuda terjun dari tingkap cuba bunuh diri


Caption: PERIKSA...Seorang ahli keluarga mangsa sedang memeriksa lokasi di mana seorang lelaki cuba membunuh diri dengan terjun dari tingkat berkenaan kelmarin.


SRI AMAN, Khamis (25 Feb) - Seorang pemuda berusia 28 tahun nyaris maut setelah dipercayai terjun dari bangunan rumah kedai setinggi tiga tingkat yang terletak di Taman Sri Jaya, Sri Aman dekat sini lewat petang kelmarin.


Mangsa yang masih bujang itu dipercayai cuba membunuh diri dengan bertindak terjun dari tingkap rumahnya dari aras tingkat tiga bangunan sebuah rumah kedai dekat situ sekitar jam 6.30 petang.


Kakak mangsa ketika ditemui menjelaskan adiknya itu mengalami banyak masalah sebelum ini dan mendorong mangsa untuk membunuh diri sebagai jalan mudah untuk menyelesaikan masalah.


"Tindakan mangsa terjun dari tingkap rumah hanya disedari oleh saya apabila terdengar teriakkan orang ramai dari kawasan bawah bangunan yang mengatakan 'ada orang terjatuh'.


“Setelah mendengar teriakan orang ramai terbabit berhubung perkara itu saya kemudian melihat ke bawah bangunan dan mendapati bahawa adik saya dalam keadaan tertiarap atas jalan raya,” katanya.


Kakak kepada mangsa kemudiannya bergegas turun ke bawah rumah untuk mendapatkan adiknya yang dipercayai mengalami kecederaan patah tangan sebelah kiri dan cedera di bahagian pinggang.


Orang ramai kemudiannya bertindak menghantar mangsa ke Hospital Bahagian Sri Aman untuk tujuan rawatan lanjut. Kejadian terbabit telah menyebabkan berlakunya kesesakan jalan selama setengah jam di kawasan Srijaya Park.


Tamat.....


No comments:

Post a Comment