Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

24 February, 2010

Beberapa batang jalan di sri aman ditutup sempena perarakan maulidur rasul 26 Feb ini


Mugshot: DSP MAT JUSOH MUHAMMAD (handsome man)

SRI AMAN, Rabu (24 Feb) – Pihak polis akan menutup beberapa laluan jalan dalam bandar ini bagi memberi laluan kepada aktiviti perarakan bersempena dengan sambutan Maulidur Rasul pada 26 Februari ini kata Ketua Polis Daerah Sri Aman, DSP Mat Jusoh Muhammad.

Polis akan menutup laluan bermula dari Padang Lama KPSU Sri Aman menuju ke Jalan Astana, Main Bazaar, Kampung Tengah, Kampung Hulu, Jalan Nanas, Jalan Pasir Panas menuju ke kawasan bulatan di Sabu, Jalan Hospital dan Jalan Abang Aing hingga menuju ke Padang Lama KPSU Sri Aman.

“Pihak kita akan menutup serta mengawal kesemua laluan jalan raya terbabit bermula dari jam 6.30 pagi untuk memudahkan aktiviti perarakan sempena sambutan Maulidur Rasul pada tarikh yang dimaklumkan.

“Justeru para pengguna kenderaan yang sering menggunakan laluan ini diingatkan agar memilih laluan alternatif yang lain sekiranya ingin melaksanakan urusan harian masing-masing pada masa itu,” katanya.

Selain itu beliau juga meminta kerjasama penduduk dari kawasan Kampung Tengah dan Hulu untuk tidak meletakkan kenderaan masing-masing di bahu jalan bagi mengelakkan berlakunya kesesakan lalulintas pada waktu perarakan berkenaan.

“Perarakan sempena sambutan Maulidur Rasul ini dijangka tamat pada jam 10 pagi. Sehingga waktu terbabit saya menasihatkan penduduk untuk menggunakan laluan alternatif seperti Jalan Foochow sekiranya mahu ke pusat bandar.

“Bagaimanapun penduduk yang sering menggunakan laluan Jalan Astana harus menunggu sehingga tamatnya perarakan terbabit kerana ia merupakan satu-satunya laluan untuk menghubungi lain-lain kawasan dari jalan terbabit,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment