Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

22 January, 2010

Terus sokong BN - Simoi


Mugshot: HAJAH SIMOI HAJI PERI

SRI AMAN, Khamis (21 Jan) - Penduduk di kawasan luar bandar sekitar daerah ini diminta untuk terus menyokong kerajaan yang diteraju oleh komponen parti Barisan Nasional (BN) negeri agar projek pembangunan dapat diteruskan untuk sepanjang masa.


Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lingga, Hajah Simoi binti Haji Peri berkata demikian ketika berucap ringkas pada sesi lawatan ke Rumah Suyong anak Nanang di Kampung Stumbin, Lingga baru-baru ini.

Katanya, sokongan terhadap teraju pemerintahan BN masa kini adalah amat penting memandangkan projek pembangunan tidak akan dapat dilaksanakan dengan lancar sekiranya terdapat kurang sokongan daripada para penduduk luar bandar.

“Tahap pembangunan Sarawak pada masa kini jauh lebih baik berbanding dengan negeri yang telah diperintah oleh pihak pembangkang dan ini seharusnya mendapat perhatian para penduduk akan betapa pentingnya sokongan mereka terhadap BN demi menikmati arus pembangunan yang berterusan,” katanya.

Sementara itu Simoi juga turut menasihatkan para ketua kaum khususnya para kanselor, kapitan, penghulu dan tuai rumah untuk melaksanakan tanggungjawab masing-masing dalam memperkenalkan dasar kerajaan terhadap para penduduk tempatan sekitar daerah ini.

Para ketua kaum katanya harus sedar akan peranan diri masing-masing memandangkan mereka adalah sebuah saluran penting yang mampu menghubungkan kerajaan dan para penduduk tempatan pada masa kini.

“Mereka haruslah melaksanakan peranan diri masing-masing dengan lebih baik demi membolehkan penduduk yakin terhadap usaha kerajaan dalam mempertingkatkan taraf hidup mereka di masa yang akan datang,” katanya.


Terdahulu Simoi turut menyampaikan cek berupa geran peruntukan kerajaan berjumlah RM10,000 kepada Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) rumah panjang terbabit.


Selain itu, Simoi turut mengumumkan peruntukan berjumlah RM2,000 kepada Biro Wanita rumah panjang berkenaan. Hadir sama pada majlis berkenaan, Ketua Pemuda Parti Pesaka Bumniputera Bersatu (PBB) N.23 Lingga, Zamahari Morshidi, Ketua Wanita PBB N.23 Lingga, Balkis Abdul Wahid, Kaunselor Mas Shamsiah Haji Maslem serta ahli Jawatankuasa PBB yang lain.


Tamat.


No comments:

Post a Comment