Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 January, 2010

RELA Johor lawat Sri Aman


Caption: UNTUK ALBUM...Zaini (tengah bertopi) bersama Bajuri (tiga kiri), Wan Bejuri (dua kiri) dan bersama rombongan merakamkan gambar kenangan di sini kelmarin.

SRI AMAN, Jumaat (29 Jan) – Pengarah Ikatan Relawan Rakyat (RELA) Negeri Johor iaitu Brigdier Jeneral (RELA) Haji Zaini Haji Jamari bersama 30 orang anggota dan ahli keluarga mereka telah mengadakan kunjungan muhibbah ke Sri Aman kelmarin.

Kedatangan beliau bersama rombongan pada jam 12 tengahari kelmarin telah disambut meriah oleh pasukan RELA Daerah Sri Aman yang diketuai oleh pegawainya iaitu Leftenan Kolonel (RELA) Bajori Haji Adom dan Pegawai RELA Daerah Simunjan, Leftenan Kolonel (RELA) Wan Bejuri Wan Hamid.

Sebaik sahaja tiba, Zaini bersama rombongan telah dibawa melawat ke Rumah Sambu anak Sandi, Nanga Entulang, untuk melihat budaya dan adat resam penduduk kaum Iban di rumah panjang berkenaan.

Sambil meninjau keunikan rumah panjang berkenaan, beliau bersama rombongan juga turut beramah mesra bersama penghuni rumah panjang selama satu jam setengah sebelum berangkat ke Taman Tebingan Sungai Sri Aman dalam bandar ini

Di situ Zaini bersama rombongan berpeluang melihat keunikan fenomena Benak yang menyusuri Sungai Batang Lupar Sri Aman pada waktu lewat petang disamping berehat di kawasan taman terbabit.

Beliau bersama rombongan RELA Johor kemudiannya menghadiri Majlis Malam Mesra yang berlangsung di sebuah hotel tempatan dalam bandar ini bermula jam 8 malam tadi.

Menerusi majlis berkenaan, seluruh hadiri berpeluang untuk beramah mesra dan mengeratkan tali silatulrahim di antara anggota RELA Daerah Sri Aman dan anggota RELA dari negeri Johor.

Majlis pada malam itu telah dimeriahkan dengan persembahan Tarian Poco-Poco, karaoke, jamuan makan dan penyampaian cenderahati sebelum kesemua bersurai pada jam 11 malam.

Zaini dan kesemua 30 orang rombongannya itu kemudiannya berangkat pulang ke Johor pada jam 12.30 tengahari hari ini.

Tamat.

No comments:

Post a Comment