Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 January, 2010

Pelatih PDK Sri Aman terima Angpow Tahun Baru Cina




Caption:

1.UNTUK ALBUM...Chai (tengah), Rahimah (hadapan kanan), Lina (dua kiri) dan Lim (kiri sekali) bergambar kenangan ketika berlangsungnya majlis itu hari ini.

2.RAIKAN BERSAMA...Lina (tengah) bersama Lim (kiri sekali), Rahimah (kanan sekali) dan Alice (dua kiri) ketika menyampaikan sumbangan Angpow kepada salah seorang penerima pada majlis itu.

SRI AMAN, Khamis (28 Jan) – Seramai 66 orang pelatih dari Pusat Pemulihan Dalam Komuniti (PDK) Sri Aman menerima Angpow berupa duit dan barangan makanan bersempena dengan Sambutan Tahun Baru Cina 2010 pada bulan Februari ini.

Kesemua 66 orang pelatih berkenaan telah menerima sumbangan hasil tajaan Persatuan Chee Chuan Khor (Moral Uplifting Society) Simanggang menerusi majlis yang berlangsung di pusat pemulihan berkenaan pada jam 9 pagi hari ini.

Pergerakan wanita persatuan berkenaan telah mewakili Persatuan Chee Chuan Khor Simanggang untuk menyerahkan sumbangan berkenaan kepada Pengerusi PDK Sri Aman, Lina Andom sambil disaksikan oleh Penolong Pengarah Jabatan Kebajikan Masyarakat Bahagian Sri Aman, Sharifah Rahimah Wan Hashim.

Terdahulu Ketua Pergerakan Wanita Persatuan Chee Chuan Khor Simanggang, Lim Shiang Ngo ketika ditemui menjelaskan bahawa sumbangan ini merupakan sebahagian daripada aktiviti yang dilaksanakan oleh pihak persatuannya pada setiap tahun.

Ia bertujuan untuk membolehkan semua lapisan masyarakat termasuk golongan Orang Kurang Upaya (OKU) sama-sama merasai kemeriahan suasana sambutan Perayaan Tahun Baru Cina pada tahun ini.

“Golongan OKU juga perlu diberi perhatian dan kasih sayang. Justeru pihak kita tampil pada hari ini untuk memberikan Angpow berupa barangan makanan dan duit kepada kesemua 66 orang pelatih dalam PDK berkenaan,” katanya.

Justeru beliau berharap agar sumbangan terbabit menceriakan lagi para pelatih dalam PDK Sri Aman menjelang sambutan Tahun Baru Cina pada 14 dan 15 Februari ini nanti.

Hadir sama ialah Ketua Seksyen Kebajikan Persatuan Chee Chuan Khor Simanggang, Kapitan Chai Tze Hiung, setiausaha pergerakan wanita terbabit, Yap Ing Ing, bendaharinya, Tay Sok Hing dan penolongnya Alice Wee.

Tamat.





No comments:

Post a Comment