Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

25 January, 2010

Gimnasium Rakyat Sri Aman akan ditutup setiap hari Sabtu selepas ini

SRI AMAN, Sabtu (23 Jan) – Pusat Gimnasium Rakyat yang beroperasi di Rumah MAKSAK, dalam kawasan Jalan Kolam Air, Sri Aman akan ditutup pada setiap hari Sabtu mulai minggu hadapan.

Jurucakapnya ketika ditemui memberitahu bahawa penutupan Gimnasium Rakyat pada setiap hari Sabtu akan membolehkan para petugas untuk berehat dan melakukan lain-lain aktiviti bersama keluarga.

“Kebiasaannya Pusat Gimnasium Rakyat dibuka kepada semua penduduk dalam bandar ini pada setiap hari bermula dari jam 5 petang hingga 8 malam.

“Bagaimanapun bagi memberi laluan kepada para petugasnya untuk berehat dan meluangkan masa bersama keluarga masing-masing maka pihak kami bercadang untuk menutup kemudahan terbabit pada setiap hari Sabtu mulai minggu hadapan,” katanya.

Oleh yang demikian Pusat Gimnasium Rakyat katanya akan beroperasi bermula hari Isnin hingga Jumaat dan disambung pula pada hari Ahad mengikut jadual waktu yang sama.

Terdahulu Pusat Gimnasium Rakyat yang mula beroperasi semenjak bulan Oktober tahun 2008 ini telah pun menarik puluhan orang pengunjung pada setiap hari yang terdiri daripada golongan belia dan warga dalam bandar ini.

Dengan bayaran kemasukan berjumlah RM1 seorang, setiap pengunjung Gimnasium Rakyat tidak akan dikenakan had masa untuk menggunakan sebarang peralatan yang disediakan dalam pusat kecergasan terbabit.

Tamat.



No comments:

Post a Comment