Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

18 December, 2008

4 anggota polis IPD sri aman naik pangkat.


Caption: TAHNIAH...DSP Mat Jusoh sedang menyematkan pangkat kepada Kopral Molek Rahmat ketika berlangsungnya majlis di padang kawad, IPD Sri Aman hari ini.

SRI AMAN, Jumaat ( 19 dis) – Seramai empat orang anggota polis daripada Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Sri Aman menerima pertauliahan pangkat menerusi sebuah majlis yang berlangsung bersempena dengan Kawad Bulanan di padang kawad IPD berkenaan hari ini.

Majlis pertauliahan pangkat kepada empat anggota polis ini telah berlangsung seawal jam 8 pagi dan telah disempurnakan oleh Ketua Polis Daerah Sri Aman, Deputi Superitenden Police (DSP) Mat Jusoh bin Muhammad sambil disaksikan oleh Ketua Jabatan Siasatan Jenayah IPD Sri Aman, ASP Sazali Latif.

Empat orang anggota polis IPD Sri Aman yang telah menerima pertauliahan pangkat hari ini ialah Sarjan Philip Aron, Kopral Michael Ningkai anak Nyaoh, Kopral Napisah Tommy dan Kopral Molek Rahmat.

Philip, yang berpangkat Kopral sebelum ini adalah merupakan anggota polis yang berkhidmat dalam Bahagian Pendakwaan manakala Kopral Michael Ningkai pula berkhidmat di Balai Polis Skrang.

Dua lagi anggota wanita yang menerima pertauliahan pangkat iaitu Kopral Napisah dan Kopral Molek Rahmat pula masih lagi berkhidmat di IPD Sri Aman.

Kesemua empat orang anggota polis yang menerima pertauliahan pangkat terbabit adalah merupakan di antara mereka tersenarai dalam keputusan kenaikan pangkat bagi kategori Pegawai Rendah dan Lans Koperal.

Anggota yang tersenarai dalam kenaikan pangkat menerusi laman E-Siar sebelum ini adalah merupakan mereka yang berkhidmat di dalam cawangan tugas am, unit cawangan khas dan jabatan siasatan jenayah.

Aktiviti Kawad Bulanan IPD Sri Aman dan pertauliahan pangkat ini telah berakhir pada jam 8.40 pagi dengan upacara nyanyian lagu Sang Saka Biru sebelum kesemuanya bersurai.

Tamat.


No comments:

Post a Comment