Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

06 February, 2012

KRT Tanjung Engkabang dinobat KRT Cemerlang Bahagian Sri Aman

Caption: BANGGA...Mashore (belakang tiga kanan) bergambar kenangan bersama ahli KRT Tanjung Engkabang yang dinobatkan sebagai pemenang Anugerah KRT Cemerlang Peringkat Bahagian Sri Aman bagi tahun 2011.

SRI AMAN, Sabtu (4 Feb) – Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Tanjung Engkabang telah mengecap kejayaan manis apabila dinobatkan sebagai pemenang Anugerah KRT Cemerlang Peringkat Bahagian Sri Aman.

Pengerusinya Mas Mashore Haji Maslem ketika ditemui hari ini memberitahu anugerah tersebut dimenangi menerusi Majlis Perjumpaan Awal Tahun KRT Bahagian Sri Aman yang berlangsung di Dewan Suarah Sri Aman pada akhir bulan Januari lepas.

“Usaha gigih yang dipamerkan oleh semua ahli KRT Tanjung Engkabang selama ini nyata membuahkan hasil apabila kami dinobatkan sebagai pemenang bagi anugerah berkenaan.

“Kemenangan ini akan merangsang semua ahli KRT Tanjung Engkabang untuk sama-sama berjuang bagi menjayakan pelbagai aktiviti demi mempertingkatkan kebajikan sosialiti hidup rakyat pada masa akan datang,” katanya.

Mas Mashore juga bersetuju terhadap saranan oleh Pengarah Perpaduan Negara Dan Integrasi Nasional Sarawak iaitu Dirwana Haji Azool yang mahu KRT jangan lagi ‘tidur’ selepas ini.

Beliau bersetuju bahawa KRT yang sering ‘tidur’ sebelum ini agar bangkit semula untuk menganjurkan pelbagai jenis aktiviti supaya ia dianggap aktif dengan lain-lain KRT dalam kawasan Sri Aman.

“Kita perlu sentiasa aktif dalam menganjurkan pelbagai jenis aktiviti mulai sekarang demi membantu kerajaan untuk mempertingkatkan taraf hidup rakyat dari segi sosial dari masa ke semasa.

“Justeru saya berharap agar semua ahli KRT Tanjung Engkabang saling bekerjasama untuk menjayakan pelbagai aktiviti yang bakal diadakan bagi sepanjang tahun 2012 ini,” katanya.

Terdahulu kemenangan terbabit telah membolehkan KRT Tanjung Engkabang menerima cek replika bernilai RM500 dan sijil yang disampaikan oleh Dirwana menerusi Majlis Perjumpaan Awal Tahun KRT Bahagian Sri Aman berkenaan.

Tamat.



No comments:

Post a Comment