Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

06 February, 2012

Tiada kawasan yang tercicir dari pembangunan - Nyalau

Caption: GEMBIRA…..Nyalau (tengah) bergambar bersama Tuai-Tuai Rumah dan Biro Wanita sekitar Ulu Lemanak menerima Cek Projek Kecil Luar Bandar (MRP) daripadanya  pada majlis itu.

LUBOK ANTU, Isnin (6 Feb) – Kerajaan Barisan Nasional (BN) akan memastikan bahawa tiada kawasan luar bandar dalam negeri ini yang akan tercicir dari arus pembangunan dari masa ke semasa.

Untuk itu Kerajaan Negeri akan terus memperhebatkan usaha untuk membangunkan kawasan luar bandar dan pedalaman yang terdapat di negeri ini kata Ahli Parlimen Lubok Antu William Nyalau anak Badak.

“Pelbagai program pembangunan telah dirancang dari masa ke semasa demi memastikan agar setiap kawasan luar bandar dan pedalaman dalam negeri ini memperoleh manfaat dari projek berkenaan.

“Dengan kata lain usaha ini menunjukkan bahawa pihak Kerajaan Negeri tidak akan berputus-asa untuk membangunkan semua kawasan luar bandar dan pedalaman di negeri ini,” katanya.

Belia berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Pemimpin Bersama Rakyat yang berlangsung Rumah Panjang Sambun, Kesit, Lemanak, dalam kawasan Lubok Antu pada hari Sabtu lepas.

Selain itu barisan pemimpin Kerajaan BN kata Nyalau juga sentiasa peka dan berusaha gigih agar rakyat di kawasan luar bandar dan pedalaman sentiasa membangun tanpa ada di antara mereka yang ketinggalan dalam menikmati arus kemajuan tersebut.

“Impian pembangunan ini hanya akan dapat dicapai di kawasan luar bandar atau pedalaman jika semua rakyat terus mengekalkan kerjasama dengan Kerajaan Negeri dari masa ke semasa.

“Justeru saya menyeru kepada semua rakyat khasnya mereka yang menetap di kawasan luar bandar dalam negeri ini agar terus menyokong kerajaan yang diterajui oleh komponen parti  BN Sarawak pada pilihan raya akan datang,” katanya.

Terdahulu Nyalau menerusi majlis itu turut menyerahkan cek peruntukan Projek Kecil Luar Bandar kepada beberapa buah JKKK sambil disaksikan oleh para ketua kaum di kawasan Lubok Antu.

Tamat.

1 comment:

  1. Peda rumah panjai kami di Tebarong, Skrang dia. Naka pengasih. Puluh taun udah merdeka, nadai kala tiki electricity, ai paip.

    ReplyDelete