Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

06 February, 2012

Negara akan terus maju jika BN terus memerintah - Masir

Caption: GEMBIRA...Mong (belakang tengah) sambil diapit oleh Masir dan Snowdan ketika merakamkan gambar kenangan bersama tetamu khas dan penerima BR1M di Rumah Jantai, Tuba Ili, Pantu kelmarin.

PANTU, Ahad (5 Feb) – Projek pembangunan di kawasan rakyat akan mampu diperhebatkan lagi sekiranya Barisan Nasional (BN) berjaya menerajui semula kerajaan selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang.

Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat berkata kerajaan BN telah membuktikan kesungguhan mereka untuk memajukan rakyat dengan membelanjakan berbilion ringgit bagi tujuan pembangunan hidup mereka sebelum ini.

“Kerajaan BN pun telah membelanjakan banyak wang untuk membina kemudahan asas, perhubungan, pendidikan dan juga bantuan kewangan kepada rakyat khasnya di negeri Sarawak sehingga mencecah billion ringgit.

“Jika sokongan rakyat khas dari kawasan Sri Aman terus kukuh terhadap kerajaan BN maka saya yakin usaha pembangunan ini akan dapat terus diperhebatkan dalam kawasan kita selepas PRU13 kelak,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Rumah Jantai, Tuba Ili, Pantu kelmarin.

Masir juga menasihatkan rakyat khasnya dari kawasan luar bandar agar tidak mudah terperangkap dengan hasutan pihak pembangkang yang datang berkempen ke rumah panjang mereka selepas ini.

“Tindakan pihak pembangkang ini hanyalah untuk meraih sokongan politik dari rakyat. Dengan menyebarkan fitnah, kumpulan ini berhasrat untuk menggugat kepercayaan rakyat terhadap kerajaan BN.

“Justeru saya menasihatkan rakyat di kawasan luar bandar agar tidak mengadaikan masa depan pembangunan hidup mereka dengan mengundi pihak pembangkang pada PRU13 akan datang,” katanya.

Masir menerusi majlis itu mengumumkan peruntukan yang mencakupi nilai keseluruhan berjumlah RM25,000 kepada lima buah JKKK dalam kawasan Pantu dengan RM20,000 lagi untuk tujuan pembinaan jambatan di Titin, Pantu.

Menteri Muda Permodenan Pertanian, Mong Dagang telah merasmikan majlis berkenaan dan seterusnya turut menyempurnakan upacara perasmian jambatan besi sepanjang 10 meter bernilai RM350,000 di Tuba Tengah.

Hadir sama ialah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Balai Ringin, Snowdan Donald Lawan, Residen Bahagian Sri Aman, Johnathan Lugoh dan Pegawai JASA Parlimen Sri Aman, Whelton Lumpoi.

Majlis itu juga turut menyaksikan penyampaian Bantuan Rakyat 1 Malaysia kepada 30 orang pemohon dari kawasan Parlimen Sri Aman.

Tamat.



1 comment:

  1. negara muflis klu BN masih memerintah...

    ReplyDelete