Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

06 February, 2012

550 penduduk dalam DUN Bukit Begunan terima BR1M

Caption: DARI BN...Masir sedang menyerahkan baucer tunai BR1M kepada salah seorang penerima sambil disaksikan oleh Felicia (dua kiri) dan Edward (dua kanan) ketika berlangsungnya majlis itu kelmarin.

PANTU, Sabtu (4 Feb) – Sejumlah 550 orang penduduk dari kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Begunan telah menerima wang Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) yang berlangsung Pusat Khidmat Rakyat Parlimen Sri Aman di Pasar Lachau, Pantu kelmarin.

Majlis penyampaian wang BR1M bernilai RM500 seorang kepada 550 orang penduduk dalam DUN Bukit Begunan itu telah disempurnakan oleh Ahli Parlimen Sri Aman iaitu Masir Kujat.

Beliau ketika ditemui berkata ini merupakan majlis penyampaian BR1M kali kedua dalam kawasan Parlimen Sri Aman semenjak majlis yang pertama berlangsung di Balai Ringin, Serian pada hari Khamis lepas.

“Kerajaan sudah pun menyampaikan BR1M kepada 1,409 orang pemohon yang lulus dari kawasan DUN Balai Ringin menerusi majlis yang berlangsung di Dewan Balai Ringin, Serian pada 2 Februari lepas.

“Untuk penyampaian kali ke-3 pula, kerajaan akan menyampaikan BR1M kepada 1,460 orang pemohon dari DUN Simanggang yang layak di Mini Stadium Sri Aman pada 7 Februari ini,” katanya.

Masir turut memberitahu bahawa penyampaian BR1M dalam kawasan Parlimen Sri Aman akan masih diteruskan sebelum kesemua bantuan tersebut habis disalur pada 16 April ini.

“Justeru saya menasihatkan penerima BR1M dari kawasan DUN Bukit Begunan tidak menyalahgunakan wang BR1M yang mereka terima daripada kerajaan Barisan Nasional (BN) selepas ini.

“BR1M yang amat terima daripada kerajaan adalah amat penting demi meringankan perbelanjaan isi rumah masing-masing. Gunakan dengan betul dan jangan merugikan bantuan terbabit,” katanya.

Hadir sama pada majlis itu ialah Timbalan Residen (Sosial) Bahagian Sri Aman, Felicia Tan Yan Hua, Pegawai Tadbir Pejabat Daerah Kecil Pantu, Edward Michael Duk dan ketua kaum di sini.

Tamat.

No comments:

Post a Comment