Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

03 February, 2012

1,409 orang penduduk BR1M dari DUN Balai Ringin terima BR1M


Caption: MANFAATKAN...Masir menyerahkan BR1M kepada salah seorang penerima sambil disaksikan oleh Johnathan, Edward dan Felicia ketika berlangsungnya majlis itu kelmarin.

BALAI RINGIN, Jumaat (3 Feb) – Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) adalah merupakan salah satu usaha ikhlas Kerajaan Barisan Nasional (BN) dalam membantu golongan rakyat berpendapatan rendah di negara ini.

Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat berkata dengan adanya bantuan itu kerajaan BN sekurang-kurangnya dapat bertindak untuk meringankan lagi bebanan yang ditanggung oleh golongan tersebut selepas ini.

“Selain daripada projek pembangunan yang disalurkan oleh kerajaan BN kepada rakyat, kita juga mengambil berat terhadap keperluan hidup mereka dengan menyalurkan bantuan terbabit (BR1M) pada masa sekarang.

“Justeru saya menasihatkan para penerima BR1M tidak mensia-siakan pemberian bantuan tersebut selepas ini,” katanya ketika berucap merasmikan Majlis Penyerahan BR1M bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Balai Ringin di Dewan Balai Ringin, Serian kelmarin.

Beliau pada majlis itu juga menasihatkan pemohon BR1M yang lulus namun belum menerima bantuan tersebut agar sentiasa bersabar memandangkan pemberian bantuan kali ini adalah bagi peringkat Fasa 1.

Kata Masir pemberian bagi peringkat Fasa 2 akan terus diadakan selepas ini terhadap pemohon BR1M yang sudah lulus namun belum lagi menerima bantuan berkenaan pada masa sekarang.

“Periksa nama anda di pejabat Lembaga Hasil Dalam Negeri. Jika pemohon itu sah tidak lulus maka boleh bertindak merayu semula untuk mendapatkan BR1M sebelum 10 Februari ini,” katanya.

Hadir sama ialah Residen Bahagian Sri Aman, Johnathan Lugoh, Timbalan Residen Bahagian Sri Aman (Sosial) Felicia Tan, Pegawai Tadbir Daerah Kecil Pantu, Edward Michael Duk, para pegawai kerajaan dan ketua kaum di sini.

Masir menerusi majlis berkenaan telah pun menyampaikan BR1M bernilai RM500 seorang kepada 1,409 orang pemohon yang layak dari kawasan DUN Balai Ringin bagi peringkat Fasa pertama.

Tamat.

No comments:

Post a Comment