Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

24 January, 2012

YB Rayong anjur majlis makan malam bersama media dan ketua kaum

Caption: UNTUK ALBUM...Rayong (duduk tengah) ketika merakamkan gambar kenangan  bersama ketua kaum dan pemberita ketika berlangsungnya majlis itu malam tadi.

SRI AMAN, Sabtu (21 Jan) – Peranan media massa dan ketua kaum dalam menyebarkan dasar pembangunan kerajaan dikalangan rakyat nyata dihargai oleh wakil rakyat Barisan Nasional (BN).

Ia terbukti apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Engkilili, Dr Johnical Rayong Ngipa menganjurkan Majlis Makan Malam sempena Penghargaan Media Massa Dan Ketua Kaum di sebuah restoran dalam bandar ini malam tadi.

Rayong ketika ditemui berkata para ketua kaum dan media massa memainkan peranan dalam mengajak rakyat untuk bekerjasama dengan kerajaan BN dalam membangunkan kawasan mereka selama ini.

“Media massa menyalurkan segala maklumat daripada kerajaan BN menerusi akhbar, radio atau televisyen kepada para rakyat manakala ketua kaum turun pula padang untuk memberitahu mereka mengenai dasar itu.

“Dasar yang disampaikan kepada rakyat secara tidak langsung menyakinkan mereka untuk terus memberi komitmen dan kerjasama kepada kerajaan BN dalam membangunkan kawasan penempatan masing-masing selepas itu,” katanya.

Selain itu beliau juga berharap agar rakyat terus menyokong kerajaan BN pada Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 akan datang demi meneruskan agenda pembangunan di kawasan mereka.

Rakyat kata Rayong perlu maklum bahawa kerajaan BN mempunyai rekod perancangan pembangunan yang cemerlang disamping berpengalaman dalam mewujudkan kestabilan politik di negeri ini.

“Justeru rakyat khasnya dari kawasan luar bandar perlulah mengekalkan kerajaan yang sedia ada pada masa sekarang demi memastikan kemenangan BN pada PRU13 akan datang,” katanya.

Hadir sama ialah Pegawai JASA Parlimen Lubok Antu, Geoffery Baja Ricky Maba, Pegawai JASA DUN Batang Ai, Lindalyn Kawi, Pegawai JASA DUN Engkilili, Edwin Ancheh, wakil RTM Sri Aman, Edwin Nanggah, para pemberita dan ketua kaum di sini.

Tamat.

No comments:

Post a Comment