Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 January, 2012

Saya masih ahli Parti SUPP - Harden

Mugsot: DATUK FRANCIS HARDEN HOLLIS

SRI AMAN, Khamis (26 Jan) – Menteri Muda Pembangunan Luar Bandar dan Perumahan, Datuk Francis Harden Hollis menafikan sekeras-kerasnya dakwaan bahawa beliau telah keluar dari Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP) sebelum ini.

Khabar angin ini dipercayai timbul setelah kumpulan pimpinan Dato Seri Wong Soon Koh yang disertai beliau bertindak memboikot Persidangan Perwakilan Tiga Tahun Sekali (TDC) SUPP di Kuching pada akhir tahun lepas.

“Saya masih lagi seorang ahli SUPP, masih seorang wakil rakyat dan juga masih seorang menteri kabinet bermula dari dulu hingga sekarang.

“Khabar angin yang mengatakan saya sudah keluar dari SUPP adalah tidak benar. Justeru saya berharap agar semua pihak tidak mempercayai khabar angin tersebut selepas ini,” katanya.

Harden yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Simanggang berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas merasmikan Majlis Penyerahan Cek Peruntukan Projek Kecil Luar Bandar (MRP) di Mari – Mari Cafe, Sri Aman hari ini.

Selain itu beliau bersama kumpulannya juga akan tetap menantikan keputusan pihak Pertubuhan Pendaftaran Malaysia (ROS) berhubung krisis yang berlaku pada TDC parti SUPP lepas.

“Bagaimanapun kumpulan kami akan mengikut apa yang terbaik daripada pihak atas parti. Jika SUPP mahukan transformi maka kami akan ikut selagi ia memberi kebaikan kepada semua pihak,” katanya.

Harden turut memberitahu pemberita bahawa beliau akan turun padang ke cawangan –cawangan parti SUPP di kawasan Sri Aman selepas ini untuk menjelaskan lebih lanjut tentang isu berkenaan.

Hadir sama bagi menyaksikan upacara penyerahan cek ini ialah Pegawai Daerah Sri Aman, Ismawie Salleh, Penghulu Haji Abdul Samad Haji Abdul Rahim dan ketua jabatan kerajaan di sini.


Tamat.





No comments:

Post a Comment