Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 January, 2012

Sambutan Perayaan Chap Goh Mei Peringkat Bahagian Sri Aman malam ini (30 Jan)

SRI AMAN, Jumaat (27 Jan) – Bandar Sri Aman bakal menjadi tumpuan ribuan orang pengunjung dengan adanya Sambutan Perayaan Chap Goh Mei Peringkat Bahagian Sri Aman Tahun 2012 bermula dari 30 Januari hingga 6 Februari ini.

Jurucakap dari Jabatan Penerangan Malaysia Bahagian Sri Aman, Stanley Clarence Eddie menerusi siaran medianya memberitahu beberapa aktiviti menarik telah pun dirancang untuk menjayakan sambutan perayaan terbabit.

“Antara aktiviti terbabit ialah Majlis Perasmian Rumah Terbuka Chap Goh Mei 1 Malaysia yang berlangsung di Tebingan Sungai Batang Lupar Sri Aman bermula jam 7 malam pada 30 Januari ini.

“Turut diadakan juga ialah acara Perarakan Kereta Berhias yang akan berlangsung di Tebingan Sungai Batang Lupar Sri Aman bermula jam 6 petang pada 6 Februari,” menurut beliau.

Disamping itu, pihaknya kata Stanley bakal menganjurkan Pertandingan Perarakan Tanglung dan Pertandingan Kereta Berhias yang juga dijadualkan bermula dari jam 6 petang pada 6 Februari ini.

Pertandingan ini katanya terbuka kepada semua agensi Kerajaan Negeri, agensi Kerajaan Persekutuan, agensi Swasta dan Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) dari kawasan Sri Aman dan Lubok Antu.

“Justeru mereka yang berminat untuk menyertai kedua-dua pertandingan berkenaan boleh mendapatkan borang masing-masing dari Pejabat Pelajaran Daerah mulai sekarang,” menurut beliau.

Tamat.

No comments:

Post a Comment