Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 January, 2012

Masir serikan TBC di Pantu dan Lachau

Caption: SEMANGAT MUHIBAH...Masir (duduk tiga kiri) bersama Johnathan (kanan) dan rombongan ketika berkunjung ke kediaman Kapitan Lee (duduk dua kiri) bersempena dengan kunjungan Tahun Baru Cina di Pekan Pantu kelmarin.

PANTU, Jumaat (27 Jan) – Sambutan Tahun Baru Cina 2012 di kawasan Pantu telah diserikan dengan program kunjungan perayaan oleh Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat bersama rombongannya terhadap ketua kaum Cina kelmarin.

Sambil diiringi oleh Residen Bahagian Sri Aman, Johnathan Lugoh, Masir telah memulakan kunjungannnya ke kediaman keluarga Kapitan Lee Pin Jin di Pekan Pantu bermula jam 3 petang.

Di situ beliau dan rombongan telah berkesempatan untuk beramah-mesra bersama ahli keluarga Kapitan Lee sebelum berangkat ke kediaman Kapitan Lee Khin Onn di Kampung Munggu Ridan, Pantu sekitar jam 5 petang.

Setelah meluangkan masa selama setengah jam di kediaman Kapitan Lee Khin Onn, Masir bersama rombongannya berangkat ke kediaman Penghulu Lee Toh Seng di Pekan Lachau sekitar jam 7 malam.

Kunjungan terbabit merupakan satu penghormatan buat Penghulu Lee yang terkenal dengan hubungan rapat keluarganya terhadap Yang Dipertua Negeri, Tun Datuk Patinggi Abang Haji Mohammad Salahuddin.

Masir dan rombong telah mengakhiri program terbabit dengan mengadakan kunjungan ke kediaman Kapitan Bong Teck Choi di Pekan Lachau sebelum berangkat pulang pada jam 8.30 malam.

Terdahulu beliau ketika ditemui memberitahu hubungan antara wakil rakyat dan ketua kaum perlu diperkukuhkan demi hala tuju pembangunan yang lebih baik pada masa akan datang.

“Hubungan erat antara wakil rakyat dan ketua kaum adalah amat penting demi menjayakan pelbagai pelan pembangunan yang dirancang oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) di kawasan Sri Aman selepas ini,” katanya.

Turut menyertai program kunjungan ini ialah Pegawai Jabatan Hal Ehwal Khas Parlimen Sri Aman, Whelton Lumpoi, pembantu khas kepada Masir iaitu Abah Unggie dan Nelson Gemong Jumtang serta Tuai Rumah dari Pangkalan Pantu iaitu Edwin Jawa Dundang.

Tamat.

No comments:

Post a Comment