Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 January, 2012

Krisis SUPP tak akan jejaskan tugas saya - Harden


Caption: DARI BN...Harden (empat kiri) ketika bersama penerima MRP sebaik sahaja selesai majlis itu hari ini.

SRI AMAN, Jumaat (27 Jan) – Datuk Francis Harden Hollis menegaskan bahawa krisis dalaman Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP) tidak akan menjejaskan tugas beliau selaku wakil rakyat dan menteri kabinet dalam negeri ini.

Katanya tanggungjawab terhadap pembangunan hidup rakyat menjadi agenda utama dalam hidup beliau semenjak menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) bagi kawasan Simanggang pada tahun 1995 dahulu.

“Saya mahu semua pihak khasnya para rakyat tahu bahawa saya masih lagi seorang wakil rakyat Barisan Nasional (BN) yang sentiasa berkhidmat untuk mereka dari masa ke semasa.

“Masalah dalam SUPP tidak akan menganggu tugas saya. Selagi saya masih menjadi wakil rakyat saya akan terus berkhidmat dengan penuh bertanggungjawab untuk rakyat dalam DUN Simanggang,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap ringkas pada Majlis Penyampaian Cek Projek Kecil Luar Bandar (MRP) yang berlangsung di Pejabat SUPP cawangan Simanggang hari ini.

Sementara itu Harden juga menasihatkan para penerima MRP agar menggunakan wang bantuan kerajaan itu dengan sebaik yang mungkin demi pembangunan hidup mereka selepas ini.

“MRP yang disalurkan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) menerusi wakil rakyatnya adalah merupakan salah satu keadah kerajaan untuk menjayakan usaha membangunkan hidup rakyat di seluruh negeri ini.

“Justeru saya berharap agar para penerima MRP menghargai sumbangan yang mereka terima daripada kerajaan BN dengan melaksanakan sesuatu program demi kemajuan hidup rakyat dari masa ke semasa,” katanya.

Terdahulu Harden pada majlis itu telah menyampaikan cek MRP yang mencatatkan nilai keseluruhan berjumlah RM235,000 kepada 22 buah sekolah, JKKK, kelab, gereja dan persatuan dalam kawasan Sri Aman.

Tamat.




No comments:

Post a Comment