Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

04 January, 2012

Kemudahan pertanian rakyat jadi fokus kerajaan - Masir

Caption: UNTUK RAKYAT...Masir (empat kanan) ketika bersama para penerima, ketua kaum dan kakitangan kerajaan pada majlis penyerahan mesin itu di Pasar Lachau, Pantu baru-baru ini.

PANTU, Isnin (2 Jan) – Kerajaan Barisan Nasional (BN) sentiasa menitikberatkan kemudahan pertanian untuk semua rakyat dalam negeri ini demikian menurut Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat.

Ia menurut beliau telah terbukti apabila kerajaan memberikan kemudahan pertanian secara percuma kepada semua rakyat luar bandar di negeri ini demi memudahkan kerja pertanian masing-masing dari masa ke semasa.

“Kerajaan BN mahu melihat status kehidupan rakyat dalam kawasan luar bandar dipertingkat dengan adanya bantuan peralatan yang dianggap mampu memacu aktiviti pertanian mereka.

“Justeru kerajaan berharap taraf ekonomi rakyat dalam kawasan luar bandar akan terus meningkat lebih baik berbanding sebelum ini dengan adanya penyaluran bantuan peralatan pertanian selepas itu,” katanya.

Masir berkata demikian kepada pemberita sebaik sahaja selesai menyempurnakan Majlis Penyerahan Enjin Pelerai Padi dan Pemproses Getah di Pasar Keranggas Gayau atau Lachau, Pantu baru-baru ini.

Selain itu beliau juga mahu rakyat di kawasan luar bandar khas di Parlimen Sri Aman untuk terus menyokong teguh kerajaan pimpinan BN menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang.

“Saya yakin bahawa usaha pembangunan di kawasan Parlimen Sri Aman akan dapat terus diperhebatkan di masa akan datang dengan adanya BN sebagai kerajaan mereka selepas tamat PRU13 nanti,” menurut beliau.

Terdahulu Masir menerusi majlis itu telah menyerahkan sebanyak 10 buah unit Mesin Pelerai Padi dan lima buah mesin pemproses getah kepada rumah panjang dalam kawasan Parlimen Sri Aman.

Kesemua mesin pemproses getah dan pelerai padi berkenaan telah disalur menerusi Majlis Pembangunan Pertanian di bawah Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan atau FAMA.

Tamat.

No comments:

Post a Comment