Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

24 January, 2012

Jangan abaikan perpaduan - Masir


Caption: UNTUK ALBUM...Masir (tengah) ketika merakamkan gambar kenangan bersama ketua kaum Iban dan Cina di kediaman Temenggung Sii Toh Peng kelmarin.

SRI AMAN, Selasa (24 Jan) – Rakyat berbilang kaum di negeri ini tidak harus mengabaikan betapa pentingnya aspek perpaduan yang diterapkan dalam kehidupan diri masing-masing selama ini.

Ahli Parlimen Sri Aman, Masir Kujat berkata hubungan perpaduan yang kukuh dikalangan rakyat berbilang kaum akan mewujudkan kestabilan politik negara khasnya dalam negeri Sarawak dari masa ke semasa.

“Atas sebab inilah Kerajaan Barisan Nasional (BN) sering mengalakkan semua rakyat berbilang kaum di negeri ini untuk saling bersatu-padu dan hidup dalam satu rumpun bangsa demi mengeratkan hubungan perpaduan dikalangan mereka.

“Saya yakin kestabilan politik yang wujud hasil daripada hubungan perpaduan ini akan dapat menyumbang kepada kepesatan pembangunan negara khasnya negeri Sarawak pada masa akan datang,” katanya.

Selain itu Masir juga berharap agar rakyat berbilang kaum dalam kawasan Sri Aman untuk mengutamakan kepentingan pembangunan hidup daripada kepentingan peribadi masing-masing.

Dengan kata lain rakyat berbilang kaum kata beliau perlu terus menyokong Kerajaan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) demi menjamin masa depan pembangunan hidup mereka selepas ini.

“Kerajaan BN dapat menjamin masa depan hidup rakyat dalam negara ini termasuk Sarawak dari segi pelbagai aspek sekiranya terus mendapat sokongan daripada mereka pada PRU13 akan datang.

“Justeru saya berharap agar sokongan rakyat terhadap Kerajaan BN tidak diganggu oleh kepentingan peribadi masing-masing berbanding pembangunan pada PRU13 ini nanti,” menurut beliau.

Terdahulu Masir bersama isteri serta ketua kaum dalam kawasan Sri Aman telah meluangkan masa untuk berkunjung ke Rumah Terbuka Temenggong Sii Toh Peng bersempena dengan Sambutan Tahun Baru Cina kelmarin.

Utusan Sarawak turut difahamkan bahawa Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan, Datuk Hajah Rohani Abdul Karim dan Menteri Muda Pembangunan Luar Bandar, Datuk Francis Harden Hollis turut melakukan kunjungan ke rumah ketua kaum Cina di Sri Aman bersempena dengan perayaan Tahun Baru Cina.

Tamat 

No comments:

Post a Comment