Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

29 January, 2012

Harden buat kunjungan TBC ke Lingga


Caption: TERIMALAH...Harden menyerahkan cek kepada Ong sambil disaksikan oleh tetamu yang lain ketika berlangsung program kunjungan perayaan Tahun Baru Cina di Pekan Lingga kelmarin.

LINGGA, Sabtu (28 Jan) – Menteri Muda Pembangunan Luar Bandar Dan Perumahan, Datuk Francis Harden Hollis masih meneruskan kunjungan perayaan sambutan Tahun Baru Cina di Pekan Lingga kelmarin.

Beliau bersama rombongan telah mengadakan kunjungan perayaan ke kediaman ketua kaum Cina dan ahli Parti Bersatu Rakyat Sarawak (SUPP) di Pekan Lingga itu bermula jam 9.30 pagi.

Sambil ditemani oleh isteri beliau iaitu Datin Simba Nalang, Harden dan rombongan berkesempatan untuk beramah-mesra dengan penduduk-penduduk di Pekan Lingga sambil berkunjung ke kediaman ketua kaum di situ.

Beliau juga turut mengambil kesempatan untuk menyampaikan cek peruntukan Projek Kecil Luar Bandar (MRP) bernilai RM3,000 kepada Kesatuan Bonevolent Soon Heng yang diterima oleh pengerusinya iaitu Wong Yew Ong.

Harden ketika ditemui memberitahu kunjungan perayaan kali ini nyata amat bermakna demi mengeratkan lagi hubungan antara ahli SUPP cawangan Lingga dan juga cawangan Simanggang.

“Selain itu kunjungan perayaan ini juga amat penting bagi mengeratkan semangat muhibah dikalangan ahli SUPP peringkat cawangan dalam menunaikan tanggungjawab masing-masing terhadap pembangunan hidup rakyat.

“Justeru saya berharap agar kunjungan perayaan seperti ini dapat mewujudkan semangat kekitaan dikalangan ahli parti SUPP cawangan Simanggang dan Lingga pada masa akan datang,” katanya.

Turut menyertai kunjungan perayaan Tahun Baru Cina di Pekan Lingga ialah Pegawai Jabatan Hal Ehwal Khas bagi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Simanggang iaitu Vincent Roy Muda.

Tamat.

No comments:

Post a Comment