Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

26 January, 2012

Belia Penempatan Kampung Pulau Seduku Lingga gotong-royong bina padang bola



Caption:

1. UNTUK ALBUM...Para belia sedang bergambar kenangan ketika berlangsungnya projek gotong-royong membina padang di Penempatan Baru Kampung Agropolitan Pulau Seduku kelmarin.

2. KERJASAMA...Para belia kelihatan sibuk membina padang bola di Penempatan Baru Kampung Agropolitan Pulau Seduku kelmarin.

LINGGA, Khamis (26 Jan) –Penduduk Penempatan Baru Kampung Agropolitan Pulau Seduku, Lingga mengadakan Program Gotong-Royong membina padang futsal dan padang bola sepak di situ kelmarin.

Jurucakap penganjur memberitahu gotong-royong membina padang di atas kawasan tanah paya itu adalah merupakan inisiatif JKKK Pulau Seduku yang di pengerusikan oleh Ketua Kampung Mohd. Salleh bin Jon dan setiausahanya Arip Abong.

Katanya Program Gotong-Royong membina padang futsal dan padang bola sepak ini telah disertai seramai 53 orang golongan belia dan remaja daripada penempatan berkenaan.

“Golongan belia dan remaja di Penempatan Baru Kampung Agropolitan Pulau Seduku, Lingga tidak mempunyai kawasan padang untuk tujuan riadah pada waktu lapang selama ini.

“Justeru atas sebab ini, golongan belia dan remaja telah bertindak untuk mengadakan aktiviti gotong-royong bagi membina kedua-dua jenis padang berkenaan bagi tujuan riadah selepas ini,” katanya.

Walaupun kerja membuang akar kayu atau ‘ugak’ kayu agak sukar namun ia katanya langsung tidak mematahkan semangat belia dan remaja yang mahu menyaksikan kewujudan padang berkenaan di penempatan mereka selepas ini.

Golongan belia sememangnya amat memerlukan padang futsal atau dewan serbaguna bagi tujuan riadah disamping menjalankan aktiviti sihat di Penempatan Baru Kampung Agropolitan Pulau Seduku, Lingga.

“Atas sebab ini golongan belia amat berharap agar Ahli Parlimen Batang Lupar iaitu Datuk Hajah Rohani Abdul Karim Ahli Parlimen Batang Lupar dapat menghulurkan bantuan bagi merealisasikan impian tersebut di masa akan datang,” katanya.

Golongan belia katanya juga mengucapkan jutaan terima kasih di atas sumbangan bernilai RM4,000 kepada golongan belia dan sumbangan tersebut akan digunakan oleh mereka dengan sebaik mungkin selepas ini.

“Ikrar belia Penempatan Baru Kampung Agropolitan Pulau Seduku, Lingga ialah "Belia Bersatu Berganding Bahu Memenangi Pilihanraya Parlimen Batng Lupar 2012, berdiri teguh di belakang YB Datuk,” katanya.

Tamat.

No comments:

Post a Comment