Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 December, 2011

TBS Sri Aman turun padang bantu mangsa banjir di Pangkalan Pantu



Caption: TURUN PADANG...Shamsul (kiri) menyerahkan bantuan kepada Sheirena (kanan) sambil disaksikan oleh keluarga mangsa banjir di Pusat Pemindahan Bencana SJK Chung Hua Pantu kelmarin.

PANTU, Rabu (28 Dis) – Tabung Baitulmal Sarawak (TBS) cawangan Sri Aman telah turun padang untuk menghulurkan bantuan kecemasan kepada mangsa banjir di kawasan Pangkalan Pantu kelmarin.

Bantuan kecemasan itu telah disampaikan kepada kesemua keluarga mangsa banjir menerusi Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat Sri Aman, Sheirena Jeryin di Pusat Pemindahan Bencana, SJK Chung Hua Pantu.

Ketua Zon Selatan, Shamsul Bahri Manap ketika ditemui memberitahu bantuan kecemasan berupa barangan makanan dan minuman itu adalah merupakan inisiatif daripada pihaknya bagi membantu mengurangkan bebanan mangsa banjir.

“Pihak TBS cawangan Sri Aman amat prihatin terhadap masalah banjir yang melanda penduduk di kawasan Pangkalan Pantu pada masa sekarang khasnya dari segi perkara keperluan asasi mereka.

“Justeru pihak kita telah turun padang bagi menghulurkan bantuan kepada kesemua keluarga mangsa banjir ini,” katanya sambil menasihatkan ibubapa agar memantau pergerakan anak-anak ketika berlakunya musim banjir tersebut.

Shamshul turut memberitahu bahawa pihak TBS akan sentiasa mengambil berat hal ehwal penduduk yang dilanda musibah dan berharap agar mereka banjir sentiasa berhubung dengan pihak berwajib untuk mendapatkan bantuan yang diperlukan.

Hadir sama dalam upacara penyerahan bantuan kecemasan kepada mangsa banjir Pangkalan Pantu itu ialah Pengerusi Urusetia Saudara Kita cawangan Pantu, Shahdan bin Abdullah.

Terdahulu seramai 30 buah keluarga terpaksa dipindah ke Pusat Pemindahan Bencana di SJK Chung Hua Pantu berikutan berlakunya kejadian banjir di kawasan mereka semenjak 25 Disember lepas.

Tamat.

No comments:

Post a Comment