Arkib News Utusan Sarawak Sri Aman

Blog ini merupakan arkib berita Utusan Sarawak cawangan Sri Aman. Mail kepada penulis ke ceritasriaman@gmail.com untuk siaran berita secara percuma. Thank u boss. Blog terbaru sekarang ialah www.newsriamannews.blogspot.com.

30 December, 2011

SOP Pelita Batu Lintang turun padang bantu mangsa kebakaran Rumah Jegai Jawa


Caption: PRIHATIN...Shoffian (kiri) menyampaikan cek bantuan kepada Tr Jegai (kanan) sambil disaksikan oleh Tr Romeo Serit (tengah) di sini kelmarin.

- 30 Disember

SRI AMAN, Jumaat – Nasib malang yang menimpa 17 buah keluarga mangsa kebakaran dari Rumah Jegai, Sungai Purai, Undop Batu, Batu Lintang terus mendapat perhatian pelbagai pihak di kawasan Sri Aman ini.

Ia terbukti apabila pihak SOP Pelita Batu Lintang turun padang untuk membantu menghulurkan sumbangan berupa wang tunai dan makanan kepada keluarga mangsa kebakaran berkenaan.

Sumbangan wang tunai dan makanan kepada keluarga mangsa kebakaran itu telah pun disumbangkan oleh Pengurus Kanan Ladang SOP Pelita Batu Lintang iaitu Mohd Shoffian Jalil kepada Tuai Rumah Jegai Jawa di kampung berkenaan.

Shoffian ketika ditemui memberitahu sumbangan terbabit bertujuan untuk meringankan bebanan yang ditanggung oleh kesemua 17 buah keluarga mangsa kebakaran rumah panjang di situ pada 27 November lepas.

“Lagipun sumbangan terbabit adalah merupakan tanggungjawab sosial korporat daripada pihak syarikat yang terlibat dalam pembangunan tanah Hak Adat Bumiputera (NCR) di Ulu Undop, Batu Lintang, Sri Aman,” katanya.

Justeru beliau berharap agar lebih ramai individu atau persatuan tampil untuk menghulurkan bantuan kepada mangsa kebakaran Rumah Jegai Jawa, Sungai Purai, Undop, Batu Lintang tersebut selepas ini.

“Paling penting orang ramai harus membuktikan sifat keprihatinan mereka dalam membantu mangsa bencana alam dan tragedi yang berlaku dalam kawasan Sri Aman,” katanya.

Hadir sama untuk menyaksikan upacara penyampaian bantuan ini ialah Setiausaha Jawatankuasa Pembangunan Kawasan atau ADC iaitu Tuai Rumah Romeo Serit, ketua kaum dan kakitangan SOP Pelita Batu Lintang yang lain.

Tamat.

No comments:

Post a Comment